2v1 ako Twix: Mercedes triedy CLE nahradí dvoch predchodcov

Známa tyčinka má dva kúsky v jednom balení a Mercedes nahradí dva rôzne modely jedným. Je to stále menší extrém ako v prípade Renaultu, ktorý modelom Austral chcel nahradiť asi všetko a nakoniec ešte pribudol Grand Austral forme Renaultu Espace a ešte SUV kupé Rafale. Naspäť k Mercedesu. Novinka v označením CLE príde ako náhrada za triedu C a triedu E kupé. To isté sa stane aj v prípade kabrioletov.

Poďme sa na ne pozrieť bližšie. Vizáž zovňajšku je prudko elegantná a rozhodne jej netreba ani balík doplnkov AMG, ktorý bude v ponuke tiež. Automobilka siahla po prednej časti trochu evokujúcej menšie Céčko, ale celkovo je CLE dlhšie ako kedysi bývalo Éčko kupé. Vyznáte sa v tom? Určite áno, my máme predsa tých najinteligentnejších čitateľov!

Tak elegantná ako je predná časť, je elegantná aj zadná časť. Platí to aj pre kupé, aj pre kabriolet. Kupé dostane líniu strechy s ilúziou, že nemá stredovú stĺpikovú sekciu. Z bližšieho pohľadu je však jasné, že je schovaná za čiernym pásom v zadnom malom skle.

Dlhé dvere otvoria pohľad do interiéru. Tu si automobilka pripravila príbuzenstvo s menším modelom, ktorý reprezentuje 12,3-palcový portrétovo orientovaný displej v šikmom uložení na prístrojovej doske. Zo skúsenosti mi je jasné, že toto usporiadanie funguje a pre CLE je jednoducho lepšou možnosťou ako akýkoľvek Hyperscreen. Prečo? Lebo na Hyperscreene v kabriolete absolútne nič nestlačíte. Teda určite nie v lete, keď naň pečie slnko. Verte mi, skúsil som si to v SL. Druhý displej s uhlopriečkou 11,9 palca pred vodičom zobrazuje všetky informácie, ktoré by inak boli na ručičkových ukazovateľoch. Mercedes určite prinesie aj sofistikovaný head-up displej. Ten bude výhodou pre šialencov ako som ja, ktorí dokážu obetovať výhľad na niektoré dôležité informácie kvôli optimálnemu nastaveniu sedadla a volantu.

Sedadlá v nových modeloch CLE budú tiež samostatné a bude možné ich sklápať, lebo dve mini sedadlá budú aj v zadnej časti. V prípade kabrioletu Mercedes určite nezabudne ani na fúkanie na krk. To je najmä v prípade pokročilej jesene, či príliš skorej jari v kabriolete naozaj vítaná pomôcka.

A teraz skočíme rovno ku motorom. Štvorvalce? Áno! Šesť valcov? Aj to! AMG? V príprave! Čím začať? Asi tým, že Mercedes nezabudol ani na šesťvalcové motory a radový trojliter prinesie aj pre model CLE. Automobilka využíva najnovšie technológie a modulárnu výrobu agregátov. Tento motor bude mať výkon 280 kW (381 k) a krútiaci moment 500 Nm. Na stovku sa vďaka 9-stupňovej automatickej prevodovke a pohonu všetkých 4 kolies dostane za 4,4 sekundy. Za zrýchlením je asi aj mild hybrid, ktorý poskočil z 15 kW (20 k) na 17 kW (23 k) a má krútiaci moment 200 Nm. Tak prevodovku ako aj mild hybrid dostanú všetky agregáty v ponuke tejto triedy.

Úplne základným kameňom ponuky bude verzia CLE 200, ktorá využije dvojlitrový prepĺňaný motor s výkonom 150 kW (204 k). Ten bude poháňať zadné kolesa, ale bude v ponuke aj s pohonom všetkých 4 kolies a bude najúspornejšou benzínovou alternatívou. Najúspornejšou vďaka Millerovému cyklu a nižším tepelným stratám. CLE 300 s pohonom všetkých 4 kolies už bude mať štandardne Ottov cyklus, čo znamená výkon 190 kW (258 k). Je až prekvapivé, že v ponuke bude aj naftový motor. Automobilka oznámila, že bude stále vyrábať CLE 220d, ktoré bude mať dvojliter a výkon 145 kW (197 k). Tento najslabší agregát sa na stovku dostane za 7,5 sekundy.

Automobilka naplánovala CLE ako kupé už na tento rok a kabriolet sa bude dať objednať s dodaním na jar budúceho roka. To sú všetko super správy, lebo v súčasnej dobe preplnenej elektrickými novinkami je toto auto, na ktoré sa dá stále spoľahnúť a dá sa veriť, že bude pozitívnou alternatívou do budúcnosti minimálne 7 rokov.