Vraj je to modernizácia, ale nová platforma naznačuje, že Hyundai predstavil novú generáciu Santa Fe

Uf, to je dlhý nadpis. A vlastne sme v ňom povedali celú pointu, takže nemusíte čítať ďalej. Nie, môžete pokračovať. Hyundai po necelej polovici životného cyklu štvrtej generácie modelu Santa Fe prichádza s niečim novým. Hovorí sa o modernizácii, ale my skôr konštatujeme, že toto je celkom nové auto.

Na pohľad to je fakt facelift, predná časť má stále veľkú masku chladiča, ale má aj nové svetlá s denným svietením v tvare písmena T. Nové sú aj dvadsiatky kolesá a zadok zdobia svetlá, ktoré sú spojené svetelnou líniou cez celú šírku. Inak karoséria vyzerá takmer rovnako. Aj vnútro má niekoľko noviniek. Napríklad pred vodičom môže byť displej a nový je aj ten stredový, plus k tomu stredový panel potiahnutý výrazne hore s tlačidlami ovládajúcimi automatickú prevodovku. Pri tomto pohľade nám je jasné, že do histórie odchádza možnosť voľby manuálnej prevodovky.

Plán predaja je stanovený na koniec tohto roka. A hlavným rozdielom je, že úplne iná platforma ako doteraz má možnosť hybridných systémov. Práve Santa Fe bude prvým z nových modelov, ktoré sa začnú predávať s agregátmi Smartstream hybrid a s plným plug-in hybridom. Presnejšie detaily zatiaľ známe nie sú, automobilka ich prezradí už čoskoro.

Okrem možnosti použitia hybridov má nová platforma aj zlepšené prúdenie vzduchu a lepší odvod tepla. Ťažké komponenty sú umiestnené nižšie, čo nielen znižuje ťažisko, ale zároveň zlepšuje jazdné vlastnosti. Výrazne je na tom lepšie bezpečnosť auta, lebo platforma má nové deformačné zóny.

Dobre, je fakt ťažko povedať presne, či je toto fakt len modernizácia, alebo priamo nová generácia. My sa skôr prikláňame k druhému tvrdeniu. Avšak je jasné, že kým štvrtá generácia Santa Fe bola blízko tomu, aby mohla niesť označenie Genesis, tak táto nová verzia bude ešte luxusnejšia a lepšie spracovaná.

My sme vo štvrtej generácii skúsili dva protipóly ponuky, vrcholnú a takú striedmu Smart.