Volkswagen T-Cross ukazuje nové línie a vylepšenia

Volkswagen T-Cross sa mi do rúk ešte nedostal, ale zjavne je veľmi úspešným autom. Veď od roku 2019 sa automobilke podarilo predať až 1,2 milióna kusov tohoto malého crossoveru. Aktuálne teda prichádza najvyšší čas, ktorý je na predstavenie modernizovanej verzie. Auto stojace na platforme MQB A0 dostane nové výbavy a novú tvár. Technické detaily sa príliš meniť nebudú.

Začnime teda najprv technikou. Platforma predurčuje použitie motorov. Malý model nebude mať naftové agregáty, musí si vystačiť s tými benzínovými. Základ bude litrovy trojvalec s výkonom 70 kW (95 k) poháňajúci cez päťstupňovú prevodovku predné kolesá. Výkonnejšia alternatíva je s rovnakým motorom, ale s výkonom 85 kW (115 k). Štandardom pre túto verziu je 6-stupňový manuál, ale za príplatok môžete mať sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Vrcholom bude 1,5-litrový štvorvalec, ktorý ponúkne až 110 kW (150 k) a výlučne automatickú prevodovku. Bez ohľadu na použitú prevodovku a motor je T-Cross výlučne s pohonom prednej nápravy. To sa nemení ani s faceliftom.

Modernizácia však prináša aj zmenenú veľkosť. Dĺžka narástla o 27 mm na 4 135 mm, pod čo sa podpísala dizajnová zmena nárazníkov. Rázvor ostal úplne totožný ako doposiaľ, 2 539 mm. Tieto hodnoty sú v malom crossovere segmentu B väčšie ako mal model Škoda Octavia vo svojej prvej generácii.

Zmenené nárazníky sú nielen v prípade štandardných verzií, ale aj pre dynamickejšie riešenú alternatívu R-line. V každom prípade má predný nárazník sivú spodnú časť imitujúcu ochranu motora zospodu. Novinkou vpredu budú ale najmä svetlomety. Tie už štandardnej výbave budú disponovať LED usporiadaním, pričom výbavy Style a R-line budú mať svetlomety zmenené na maticové. Ľahko ich spoznáte podľa prepojovacieho pásu v spodnej časti. Bočný pohľad zmenia najmä nové zliatinové disky s priemerom 16 palcov pre výbavu Life a 17 palcov pre ostatné výbavové stupne zaradené vyššie. Novinka tiež prinesie iné zadné svetlá. Pripojenie červeným pásom už nikoho nešokuje, ale šokovať môže použitie písmena X ako hlavného motívu na krajoch. Aj tu vidno jemné retuše nárazníka, ale tie sú naozaj v tieni X-kových svetiel.

Vnútri to síce nevyzerá na výraznú zmenu, ale napríklad voľne stojaci displej v strede má nový hardware aj software. Pri ňom je možnosť uhlopriečky 8 palcov v základných výbavách, alebo 9,2 palca pri lepšie vybavených kusoch T-Cross. Takisto pred vodičom bude v štandardnej výbave displej, nie ukazovatele s ručičkami. Uhlopriečka bude štandardne 8 palcov a menej štandardne 10. Zmenou prešla aj klimatizácia. Ak je automatická, tak má dotykové ovládanie s podsvietením. Lenže to nie je najzásadnejšie vylepšenie modelu. Tým, čo obľúbený T-Cross naozaj posunie vpred sú kvalitnejšie pôsobiace materiály. Prístrojová doska získa týmto krokom mäkčenú vrchnú časť, ktorá bude určovať kvalitu už na dotyk. Druhým faktom je, že bude mať aj imitáciu prešívania. Toľko málo stačí k lepšiemu pocitu z vozidla. Už teraz je však jasné, že modernizovaný T-Cross má pred sebou minimálne rovnako žiarivú budúcnosť ako pred faceliftom. Možno ešte žiarivejšiu vďaka lepším svetlám a kvalitnejšiemu interiéru.

A čo poteší cyklistov? Zosilnená zadná časť zväčší nosnosť ťažného zariadenia z 55 na 75 kg. Prečo je to dobrá správa? Lebo elektrické bicykle nie sú také ľahké ako tie štandardné bez hybridu.