Volkswagen odhalil tajomstvo, druhú generáciu modelu Phaeton

Volkswagen z čista-jasna ukázal druhú generáciu modelu Phaeton, pričom žiadne správy o tomto procese neprenikli na svetlo sveta. Bolo to z veľmi jednoduchého dôvodu. Automobilka nikdy neplánovala dostať ho do sériovej produkcie. Teda, inak, automobilka to plánovala, ale reálne sa zmenili náhľady na portfólio a Phaeton druhej generácie skončil skôr ako zaťal.

Druhá generácia modelu Phaeton označená ako D2 mala byť nástupcom tej prvej, ktorá bola výkladnou skriňou Ferdinanda Piëcha a ponúkala naozaj šialené technológie. Ešte teraz si pamätám, že mala štvorzónovú klimatizáciu, ktorá musela ochladiť auto na 18 stupňov Celzia aj ak išlo 300-kilometrovou rýchlosťou v púšti Arabského polostrova. Šialenosť. A motor W12 mal taký kultivovaný chod, že na ňom dokázala stáť minca na tej úzkej hrane.

Nový Phaeton s označením D2, ktorý automobilka zrušila, mal veľa prvkov prebrať zo súčasnej generácie Touaregu. V zadnej časti automobilka použila prepojené svetlomety s výraznou chrómovou lištou. Niekomu môže práve toto pripomínať súčasnú Škodu Superb po facelifte. Druhú generáciu Phaetonu mal na starosti dizajnér Jozef Kabaň a predviedol veľmi triezvu a elegantnú vizáž modelu.

Cez dlhé dvere sa dá dostať do výrazne luxusne pôsobiaceho interiéru, ktorý znova nezaprie príbuznosť s najnovšou generáciou Touaregu. Zadné sedadlá sú rozdelené masívnou stredovou konzolu a pasažieri na nich majú všetok komfort, ktorý sa dá očakávať. Majú predsa zadný zábavný systém, dvojpanelový strešný panoramatický otvor a tiež možnosť nastavenia sedadiel čalúnených kožou.

Na prístrojovej doske automobilka využila niečo, čo volá Inovision Cockpit a je to znova to isté čo v Touaregu. Rovnaké sú aj prepínače prevodovky, držiaky nápojov a ostatné gombíky v interiéri. Phaeton mal byť akýmsi lacnejším bratom Audi A8. Je otázka, či by tento model mal aspoň čiastočne taký úspech ako mala aj prvá generácia, alebo by to bol ozajstný prepadák. Je ťažké to predpokladať, lebo v akejkoľvek forme sériovej produkcie nikdy nebude. Avšak treba skonštatovať, že dizajn je naozaj podarený a nenápadný. Toto vozidlo nie je ani tak konceptom, ale prototypom, podľa ktorého by automobilka mohla veľmi rýchlo začať vozidlo vyrábať. Stačí prihodiť dobrý benzínový šesťvalec, osemstupňový automat, štvrokolku a D2 Phaeton je pripravený na sériové produkcie.