Volkswagen ID.7 bude elektrická náhrada Passatu

Volkswagen myslí svoju prítomnosť elektrickej v sekcii trhu naozaj vážne a na veľtrhu spotrebnej elektroniky v Las Vegas (CES), ktorý sa uskutočnil minulý týždeň, predstavil zakamuflovanú verziu svojho budúceho modelu ID.7 s tvarom sedanu, či liftbacku, to sa necháme prekvapiť. Bude to zjavne limuzínový automobil s trojmetrovým rázvorom, postavený na elektrickej platforme koncernu s označením MEB.

V prvom rade treba povedať, že všetko, čo sa týka dizajnu bude ešte len odhalené, lebo toto auto má špeciálne lakovanie štyridsiatimi vrstvami laku, z ktorých niektoré vrstvy sú vodivé a dokážu svietiť. Tento koncept dopĺňa QR kód, ktorý ukazuje ďalšie detaily vozidla. Už na prvý pohľad je však jasné aerodynamické tvarovanie karosérie, ktoré využíva otvory v bokoch nárazníka na usmernenie obtekania okolo bokov samotného vozidla. Kvapkový tvar zase zlepšuje aerodynamický koeficient a prúdenie od karosérie odtrháva decentná hrana na konci veka batožinového priestoru.

Interiér je tiež zaujímavý a prináša niekoľko noviniek. Tou najväčšou je naozaj veľký displej s uhlopriečkou až 15 palcov. V spodnej časti má štandardné zobrazenie nastavenia klimatizácie a to stále. Klimatizácia využíva možnosť nepriameho bezprievanového chladenia a zohrievania, ale má tiež funkciu kmitania výduchov, čím sa lepšie rozširuje upravený vzduch po interiéri. O tom, že ID.7 bude mať štandardne podlahu bez tunela a tiež obrovský vnútorný priestor vďaka rázvoru 3 metre asi netreba hovoriť.

Hovoriť ale treba o technických parametroch. Je možné predpokladať, že automobilka využije systém pohonu, ktorý už má v ponuke. Avšak presnejšie detaily zatiaľ nemáme. To znamená, že jediná vec, ktorú automobilka reálne povedala je, že vozidlo bude úsporné a bude mať, na jedno nabitie, dojazd až 700 kilometrov. To by mohlo znamenať alternatívu s označením Pro, ktorú sme mali aj v ID.5. Už tá mala oficiálny dojazd 533 kilometrov v režime testovania WLTP. Nízka karoséria môže teda ešte pomôcť.

Nové vozidlo sa bude predávať v Európe, ale aj v Číne a v Severnej Amerike. Bude medzinárodným modelom, ktorý predvedie dojazdové možnosti platformy. Doteraz má MEB výlučne vysoké implementácie, čo znamená aj vyššie hodnoty odporu vzduchu a väčšiu čelnú plochu. Oficiálne odhalenie ID.7 bude onedlho a je veľký predpoklad, že automobilka zvolí čas bývalého autosalónu v Ženeve. Alebo tu bude už teraz v Bruseli?