Veľkonočné Jeepy v Moabe

Jar neznamená len prebúdzanie prírody, ale aj častejšie výlety do nej. V Amerike je v Moabe miestom tradičnej každoročnej veľkonočnej akcie. Jeep sa na ňu očividne zodpovedne pripravoval a prinesie päť konceptov.

Celú akciu nazvali Easter Jeep Safari. Prvým modelom bude oranžový Grand Cherokee Trialhawk Concept. V USA bude mať netradičný motor V6 poháňaný naftou. V Európe je známy už nejaký ten piatok. Okrem výraznej oranžovej farby vytŕča obrovskými 35-palcovými kolesami s pneumatikami Mickey Thompson. Samotné disky majú priemer 17 palcov. S touto zmenou ide ruka v ruke rozšírenie plastovými nástavcami blatníkov.

Wrangler Mopar Recon nie je taký úsporný. Má 6,4-litrový Hemi V8 s celkom zaujímavými 345 kW (470 k) a päťstupňovou automatickou prevodovkou. Pre lepšie vlastnosti v teréne má aj nápravy Dana 60 a prevody s pomerom 4,10.

 

Wrangler Stitch nie je Frankenstein, stavia na základoch konceptu Wrangler Pork Chop. Konštruktéri sa snažili čo najviac znížiť hmotnosť. Preto nemá dvere, ani strechu a ani viacero ďalších ťažkých zbytočností. To znamená, že hmotnosť sa znížila na cca 1500 kilogramov. Pomer hmotnosti k výkonu sa tak dostal na úroveň Grand Cherokee SRT-8. Takto to má byť. Len aby nenasnežilo.

  

Wrangler Sand Trooper II berie silu z motora Hemi s objemom 5,7 litra a točivým momentom, ktorý dokáže otočiť rotáciu zemegule. Prerobené nápravy umožňujú použiť kolesá s priemerom až 40 palcov.

  

Wrangler Flattop predstavuje úplne iný prístup k problematike off-roadov. To sklo je asi divné každému. Znížená strecha vznikla prístupom skrátenia stĺpikov, ako kedysi na autách z päťdesiatych rokov. Zníženie je až o 5 centimetrov. No a kolesá su 37 palcové, znova s pneumatikami Mickey Thompson.

 

Wrangler Slim je najjednoduchším modelom Veľkej noci. Predvádza, čo dokáže aj malý rozpočet. Motor 3,6 V6, nápravy s pomerom 3,73, 17-palcové disky a nárazník z výročného 10-Anniversary Rubicon. Plus zvýšenie podvozku o 5 centi. Nič extrémne, len funkčné veci.