Tuningwerk si prispôsobil jednotku

Aj keď je na trhu úplne nová generácia jednotky, tak kupé zatiaľ ostáva rovnaké. Jeho generačná obmena je naplánovaná na neskôr. To však neznamená, že sa stratil z dohľadu úpravcov. Tuningwerk sídli neďaleko Mníchova. To už vyvoláva tušenie, že niečo sa bude diať.

Zobrali si na paškál a nezostalo pri väčších diskoch. Sami ju nazvali 1M RS. Základ pripravil trojlitrový model, schválne neuvádzajú ktorý. Predpokladáme, že to nebola 1M ale skôr 135i. V podstate je to jedno, aj tak z motora v pôvodnom stave zostal skoro iba blok. Veď na výkon 388 kW (521 k) a krútiaci moment 614 Nm museli vymeniť skoro všetky periférie.

Len na porovnanie, 135i má hodnoty 225 kW (306 k) a 400 Nm, kým fantastická 1M 250 kW (340 k) a 450 Nm.

Prišlo aj na tie kolesá. Devätnásťpalcové ATS vpredu aj vzadu obúvajú pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx. Najlepšie je, že len málo stačí, aby Tuningwerk BMW 1M RS prešlo homologizáciou FIA pre kategóriu GT4.

Auto, ktoré je dokonca legálne na cestu stojí s celým tuningovým balíkom 119 000 eur.