Tri celé tri na sto…

…nemusí znamenať raketové zrýchlenie, i keď v kombinácií s týmto autom by išlo o veľmi zaujímavý údaj. Okrem výkonov, úžitkových alebo iných vlastností nás zaujíma aj jeho spotreba či emisie. A Ford demonštruje, že „málo škodiť“ sa dá aj bez koncepcie s hybridným alebo iným systémom. Predstavuje totiž svoje najúspornejšie vozidlo všetkých čias.

Ford Fiesta ECOnetic má pod kapotou známy Duratorq TDCi, vznetový motor s obsahom1.6 litra, výkonom 75 kW (95 koní) a krútiacim momentom 205 Nm. Pribudli ale inovované funkcie automatického vypínania a spúšťania motora Auto-Start-Stop, inteligentné rekuperačné dobíjanie Smart Regenerative Charging či ekologický režim Eco Mode. Súčasne sa predĺžili dráhy prevodových stupňov a elektronika informuje o optimálnom preradení.

K zlepšeniu aerodynamiky a tým zníženiu spotreby pomáhajú navyše kryty podvozka a kolies. Troj- alebo päťdverová karoséria je učupená bližšie k zemi a na plechových diskoch obúva pneumatiky s nízkym valivým odporom. Vo výsledku tieto malé zmeny dávajú priemernú spotrebu 3,3 l/100 km no hlavne emisie CO2 iba 87g/km, čo bezpochyby radí Fiestu ECOnetic na špicu úsporných malých áut.

Podľa oficiálnej správy bude do konca roka 2012 polovica všetkých vozidiel značky Ford predaných v Európe niesť označenie ECOnetic Technology. Ide o znak pokroku alebo skutočnosti, že patria medzi najlepšie v kategórii s ohľadom na spotrebu paliva. V roku 2013 sa tento podiel zvýši na dve tretiny. Uvidíme čo na to konkurencia, ktorá je autám s modrým oválom v pätách.