Predchádzajúca generácia Yarisu v ostrom prevedení bola limitka s brutálnym motorom 1,8 s kompresorom. A ten mal predsa aj Lotus Elise. Lenže to, čo predstavila automobilka teraz robí zo svojho predchodcu celkom obyčajný hatcbhack.
Malý trojdverák dostal naozaj nálož nielen pod kapotou, ale zároveň aj vo všetkom ostatnom. Auto z rally na cesty? No, toto fakt nemá ďaleko. A pri tom, že všetci začínajú prestávať (perfektný zvrat, však?) s hothatchami v malých triedach, tak Toyote patrí potlesk a bonboniéra minimálne. Nový Yaris GR je horúcim kandidátom na najlepší hothatch aktuálne. Clio RS nie je, 208 GTi je tiež históriou. Fiesta ST je super, ale Toyota posunula svoj Yaris ešte ďalej.
To, že vrchol ponuky Yarisu bude práve toto je asi každému jasné. Rozšírenie, trojica dverí, zníženie o 91 milimetrov, mohutné blatníky ukrývajúce osemnásťpalcové zliatinové disky. Všetko je perfektné. Ale vzhľad je len prvý dielik skladačky, ten úplne najzákladnejší a najmenej fascinujúci.
Pod prednou kapotou má Yaris GR 1,6-litrový trojvalec. Má objem 1 618 centimetrov kubických. Z motoristického športu pochádza napríklad chladenie valcov viacerými olejovými dýzami. Výkon je extrémnych 192 kW (261 k) a krútiaci moment sa dostal na 360 Nm.
Ku takým výkonom je pripojený šesťstupňový manuál a pohon všetkých kolies GT-Four. Tento krpec má fakt pohon všetkých štyroch kolies. V prípade Circuit Pack dokonca so samosvorom Torsen na oboch nápravách. Systém dokáže usmerniť sto percent výkonu na ktorúkoľvek z náprav. V režime Normal je to 60:40 s prioritou predku, Sport má 30:70 a Track 50:50. Všetko pôsobí ešte brutálnejšie vzhľadom na hmotnosť iba 1280 kilogramov.
Hovorí sa o cene 33-tisíc za základ a 38 za verziu s Circuit Packom.