Aj rok 2017 som mal v rámci redakcie pestrý na zaujímave autá. Na test som ich síce veľa nemal, ale o kvalitu nebola núdza. Zimu som začal s Dodge Ram a potom sa viezol ako veľký pán na BMW 740Le. Ani silné autá nechýbali, Chalenger, Camaro alebo Mercedes E 400 Coupe 4Matic. Testoval som aj praktické autá na každý deň, boli výborné, avšak srdcu bližšie sú práve tie menej praktické autá.
1. Mercedes-Benz E400 Coupe
Nad týmto miestom som musel trochu bojovať so svojim rozhodovaním. Chvíľu som váhal, či ako víťaza nedám Challnegera (test zverejníme už onedlho), ktorý je so svojim osemvalcovým SRT8 motorom moja veľká srdcovka. Po objektívnom zvážení som ale musel uznať, že si tento rok zaslúži prvenstvo Mercedes. Pre mňa splnil všetko, čo pri malom Céčku chýbalo. Vyhral u mňa vysokou kvalitou spracovania, doladením rôznych detailov a veľkou univerzálnosťou. Aj keď ide o kupé, má v interiéri dostatok miesta aj pre štyroch, priestranný kufor a vyzerá nádherne. Výborný motor v kombinácii s pohonom 4Matic zase zabezpečuje bezproblémové použitie počas celého roka. Môžete na ňom každý deň voziť deti do školy, ale užijete si s ním víkendové výlety na horské priesmyky. S pohonom 4Matic sa s ním nebudete nudiť ani v zime na snehu. Ja sa už teraz neviem dočkať testu triedy E kabriolet, alebo niektorej ostrejšej verzie od AMG.
2. Dodge Challenger SRT8
Challenger je už dlhé roky môj veľký sen. A sny sa majú plniť. U mňa sa v roku 2017 splnil. Nádherný, mohutný a silný Challenger splnil všetko, čo som od neho očakával. Veľmi milo ma prekvapil, s akou ľahkosťou zrýchľuje a maskuje svoju veľkú hmotnosť. Pri jazde dáva pocit rešpektu jeho veľkosť, hmotnosť a výška ťažiska. Aj keď váži cez 2 tony, pri stlačení plynu na podlahu zrýchľuje s takou ľahkosťou, že by ste neverili aké to je veľké auto. Často som musel kontrolovať tachometer, lebo som šiel rýchlejšie ako som si myslel. Aj keď je Mercedes E kupé nádherné auto, na ceste nezaujme tak ako Challenger. Každú chvíľu mi niekto kýval, autá čo ma po meste obiehali pribrzdili a vysmiati vodiči mi ukazovali palec hore. Chalenger je iný ako autá, na ktoré som zvyknutý, ale zanechal u mňa veľmi krásne spomienky. Ako auto na každý deň si ho, vzhľadom na veľkosť a prevádzkové náklady, asi predstaviť neviem, ale víkendové výlety s deťmi na zadných sedadlách musia spôsobiť úsmev na tvárach celej posádky.
3. RAM 1500
Minulú zimu sa mi splnil ďalší chlapský sen. Veď ktorý chlap raz nesníval o veľkom a silnom americkom pick-upe? A bolo to vážne veľmi príjemné. Sedieť na úrovni vodiča autobusu, mať krásny nadhľad nad cestou a budiť všade kam prídem rešpekt a obdiv. Áno, na prvý pohľad som sa do neho zaľúbil. Nádherné auto, príjemný a silný motor s ktorým nebol problém rozhýbať veľký a ťažký RAM. Aj spracovanie interiéru mi vyhovovalo. V Amerike by som nad ním neváhal ani sekundu. Ale u nás sa začali problémy hneď ako som s ním vyrazil do mesta. Jazdí sa na ňom krásne, ale kde s ním v meste parkovať? Sami dobre viete, že často je problém zaparkovať aj s autom strednej triedy a to nie je ešte kamión ako je RAM. V podzemnej garáži som vždy zabral nie dve, ale rovno štyri parkovacie miesta. RAM nie je len dlhý, ale aj široký a zmestiť sa na jedno parkovacie miesto je nereálne. A úprimne, spotrebu okolo 15 litrov by som mu vedel odpustiť. Možno by som skúsil ešte aj naftovú verziu, alebo často kritizovaný plyn. Ale to parkovanie je dôvod, prečo prečo si ho zatiaľ u seba v garáži neviem predstaviť.
4. BMW 740Le
Pokiaľ by som mal hodnotiť auto podľa kvality spracovania a luxusu, BMW 740Le by bolo tento rok bezkonkurenčným víťazom. Jemná bledá koža, dokonalé odhlučnenie a najmodernejšia hybridná technika. Na zadných miestach priestor ako pre prezidenta, masážne sedadlá a pocit veľkej pohody a výnimočnosti. Na toto auto som ale ešte asi nedorástol. Chýba mi k nemu asi ešte správny spoločenský status. Je dokonalé, ale ako niekoho iného vodič sa necítim, ale rovnako ani na to aby niekto vozil mňa, keď si budem vzadu počas cesty spinkať. Skôr som mal v práci pocit, že by bolo lepšie, aby ma na ňom nevidel žiadny zákazník a radšej som vždy parkoval niekde ďalej. Niežeby som sa za sedmičku hanbil, ale mohli by mať pocit, že na nich zarábam viac ako to v skutočnosti je. A to si zatiaľ dovoliť nemôžem.
5. Chevrolet Camaro kabriolet
Už druhý rok po sebe mám v hodnotení najlepších áut roku Camaro. Za posledný rok som ho mal možnosť skúsiť viac krát, dokonca aj na víkendový test ako krásny kabriolet. A bol som z neho rovnako nadšený ako minulý rok. Pri jeho zvuku sa bude červenať nejeden sériový Mustang. O to viac som si ho vychutnal pri kabriolete, kde sa ten zvuk ešte viac prejavil. Výborný motor aj podvozok mi na Tatranských cestách doprial veľa zábavy. Po stránke jazdných vlastností je určite Camaro lepšie ako Challenger. Oproti Challengeru mu trochu chýba pocitová dravosť. Aj keď stále nie je na cestách bežným zjavom ako Mustang, Challenger stále púta viac pozornosť svoju výnimočnosťou a preto sa u mňa tento rok umiestnilo Camaro až za ním. Pocitovo však stále vyhráva nad Mustangom.