Test Škoda Karoq Sportline: Vrcholná forma

Populárne, stredne veľké SUV od našich českých susedov, teda Škoda Karoq, prešlo v priebehu životného cyklu faceliftom. My sme toto auto testovali v atraktívnej výbave Sportline a výraznej červenej farbe Velvet. O nič menej atraktívne sa nejavila ani pohonná jednotka, keďže sme jazdili s najsilnejšou, 190 koňovou benzínovou motorizáciou 2.0 TSI, ku ktorej patrí výlučne pohon 4×4. Proste, full výbava ako sa patrí.

Samotný facelift Karoqu nepriniesol výrazne radikálane zmeny ale zameral sa skôr na zvýraznenie toho, čo je pekné a funguje. Prišli kvalitné a zatmavené Matrix LED svetlá a naša testovaná verzia Sportline sa zamerala na detaily ako malé čierne krídelká podnárazníku a žiabre, čiernu prednú masku, prahy, lemovanie okien či čierny nápis Škoda vzadu. Vlastne, chróm tu nahradila čierna a vyzerá to výborne. Čierne sú rovnako aj disky kolies rozmeru 18″. Za nás by kľudne mohli byť aj o palec väčšie, lebo z niektorých uhlov pohľadu sa v karosérií trochu strácajú. Aj keď uznávame, strieborné by nám k celkovému, čierno-červenému vizuálu už vôbec nesedeli. Škoda Karoq aj po facelifte vyzerá veľmi svalnato a robustne ale pritom nie prehnane mohutne, skôr kompaktne a obratne. Praktickým prvkom sú čierne strešné lyžiny a vedomie, že ani športovo ladená verzia Sportline nestratila kvôli svojím dizajnovým doplnkom nič zo schopností zdolať ľahký terén. Takže, nový Karoq sa nám v tejto verzii jednoznačne páči. Stále má typicky ostré tvary a praktickú SUV siluetu s rovnou strechou. Trúfame si teda povedať, že na atraktivite nič nestratí ani po rokoch, keďže práve takýto jasne strihaný a priamy dizajn vie byť nadčasový.

Kabína na prvý dotyk a pohľad zaujme kvalitnými materiálmi. Mäkké plasty na vrchu palubnej dosky, brúsená koža a decentné obkladové lišty s ambientným podsvietením. Samotná architektúra interiéru sa spolieha skôr na tradičné usporiadanie než na avantgardu, avšak práve v kombinácií s kvalitnými materiálmi a výborným digitálnym prístrojovým štítom a infotainmentom to funguje a vytvára utúlny a príjemný dojem. Ergonomicky taktiež niet čo príliš vytknúť, čo je koniec koncov už tradíciou pri koncerne. Volant je tak akurát hrubý, pekne padne do ruky a nechýba mú ani perforovanie a multifunkcia. Veľkú pochvalu si zaslúžia aj sedadlá. Tie majú alcantarové stredy a kožené boky s povrchovou úpravou ThermoFlux, čo v praxi znamená vylepšené odvádzanie prebytočného tepla a oceníte ho najmä v lete. V zimných mesiaoch sme ale túto funkciu úplne nevedeli otestovať 🙂 Samotné sedadlá majú aj výborné bočné vedenie a nastaviteľnú bedrovú opierku, takže aj na dlhých trasách je posed super. Vizuálne nám trochu vadil mohutný a zastaralý volič prevodovky. Z praktického hľadiska nemáme výčitky, esteticky by sme ale ocenili skôr minimalistický moderný prístup. Avšak v tomto prípade slúži aj na manuálne radenie stupňov a teda pri absencii pádiel pod volantom je to jediné možné riešenie.  Vráťme sa k digitálnej prístrovovej doske, ktorá je graficky skutočne špičková a prehľadná, ponúkajúca monožstvo náhľadov a možností zobrazenia. Infotainment má na dnešnú dobu skôr priemerne veľký displej, grafika aj reakcie sú ale na veľmi vysokej úrovni a erogonómia ani náhodou nekríva. Navigácia Amudnes Plus patrí tiež medzi to najlepšie v triede a viete si ju projektovať aj na celú obrazovku displeja za volantom. Oceňujeme, že Karoq neprišiel o fyzické ovládače automatickej klimatizácie, ale ponechal si tie tradičné okrúhle koncernové. Karoqu v tejto špičkovej špecifikácií nechýba pripojenie smartfónu cez bluetooth, bezkáblové nabíjanie, parkovací asistent aj plejáda kamier či vyhrievanie sedadiel a volantu. Piánové obklady stredového tunela sú síce pekné a celkovo zladené k zvyšku kabíny, avšak ich schopnosť priťahovať prach a odtlačky prstov je preslávená. Čo sa týka priestorových pomerov, toto auto patrí jednoznačne k tomu lepšiemu v kategórií. Vpredu snáď ani nemá zmysel hovoriť o dostatku, príjemná správa je, že aj vzadu je na kolená a hlavy viac miesta než u väčšiny konkurencie. Za to môže praktická rovná strecha bez výrazného zvažovania. Tri deti sa budú mať vzadu kráľovsky, ale aj dospelí budu príjemne prekvapení. A k tomu všetkému 500 litrový kufor v tradičnom Simply Clever duchu. To znamená množstvo háčikov, sieťok a iných rafinovaných riešení, aby nákup či batožina zostali tam, kde ste ich položili.

Ako sme zmienili v úvode, náš Karoq poháňal ten najvyšší dostupný výkon. V reči čísel teda štyri valce, objem dva litre a 140kW/190 koní resp. 320 Nm. Na stredne veľké SUV na papieri tak akurát dosť a ešte aj slušne naviac. V praxi to znamená, že táto škodovka je na stovke za 7 sekúnd, čo je proste nadpriemerné. Reakcie na plyn sú najmä v režime šport veľmi razantné a sťažovať sa na nedostatok výkonu nemôže nikto, kto nemá pretekárske ambície. A ten si nekúpi rodinné SUV 🙂 V bežných situáciách má teda tento motor s príjemne tlmeným ale sýtym zvukom nadbytok výkon a skvele si rozumie aj so sedemstupňovým automatom. Ten ponúka možnosť manuálneho radenia pákou, bohužiaľ však nelogicky, keď sa vyššie stupne radia smerom vpred a nižšie vzad. Aj pri dynamickejšej jazde v režime šport však môžete prevodovke plne dôverovať a nechať celý proces radenia na nej. Ak chcete tento motor, Škoda k vám k nemu automaticky pribalí aj pohon 4×4 a tak dilema, či ho potrebujete alebo nie odpadá. Proste ho mať budete a vo výsledku tým dostanete neutrálnejšie a bezpečnejšie auto v krízových situáciach, lepšiu priechodnosť v teréne a tiež istotu na snehu a vode. A samozrejme, dve nápravy prenesú 190 koní na cestu efektívnejšie než jedna. Ani s týmto všetkým ale nejazdí výkonný Karoq za veľa. Konkrétne okolo ôsmich litrov v kombinovanom režime a to aj za využívaia režimu šport. S ľahkou nohou na plyne a za pomoci režimu eco sa poľahky dostanete pod osem. A to nie je na auto s takýmto výkonom a štvorkolkou zlé. Jazdné vlastnosti tohto SUV sú veľmi sebavedomé a sebaisté. Podvozok je síce tuhší, ale v kombinácií s krátkymi prevismi a teda aj kolesami v rohoch karosérie je radosť sa s ním vrhať do zákrut. Jasné, nie je to žiaden hothatch, na úplnom limite cítite mierne náklony ale vďaka pomernne tuhému a presnému riadeniu, štvorkolke a dostatku výkonu ide o jedného z najzábavnejších a najlepšie ovládateľných zástupcov svojho segmentu.

Škoda Karoq 2.0 TSI 4×4 Sportline je veľmi solídne postavené SUV. Dizajn je nadčasový a dospelý a v červeno-čiernom prevedení mu nechýba iskra a atraktivita. So 190 koňmi, štvorkolkou a veľmi schopným podvozkom vás zabaví v zákrutách ale nezľakne sa ani snehu, poľných ciest či blata. Kabína je ergonomicky skvelá a aj keď má niektoré zastaralejšie prvky ako veľký volič prevodovky, vo výsledku to nič nemení na skvelom dojme kvality a bohatej výbavy. V testovanom prevední stojí od 38 530 eur s DPH. Je to veľa? Nie je to málo, lenže porovnateľná konkurencia je na tom podobne a naviac, v prípade Škody je na tom dobre aj zostatková hodnota a v našich končinách sa nemusíte báť ani nezáujmu pri predaji, keď sa po pár rokoch rozhodnete prejsť na novú generáciu.

Škoda Karoq Sportline 2,0 TSI 4×4

Motor R4 benzín
Objem 1984 cm3
Výkon 140 kW (190 k) 
Krútiaci moment 320 Nm 
   
Prevodovka Automatická 7 stupňová
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4384 mm
Šírka 1841 mm
Výška 1612 mm
Rázvor osí kolies 2638 mm
Hmotnosť (prevádzková) 1583 kg
Batožinový priestor 500 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 221 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,0 s
Spotreba 7,6-8,1
Emisie g CO2/km 172-184