Test Renault Clio Esprit Alpine: Slávnemu menu robí dobrú reklamu

Ikonické Renault Clio R.S. na trhu už pár rokov nie je, z čoho stále smúti nejeden fanúšik malých hothatchov. My tu však dnes máme v teste niečo, čo aspoň čiastočne nadväzuje na jeho duchovné posolstvo. Je ním Renault Clio E-Tech full hybrid esprit Alpine. Legendárne meno Alpine v názve vyvoláva očakávania a športové ambície. Ako teda táto športovo ladená novinka vyzerá a jazdí?

Faceliftovaný Renault Clio je sám osebe dizajnovo prepracovaný a veľmi moderný produkt. Auto aj v bežných výbavách dostalo nový, grafický znak na kapote a denné pásiky LED svetiel v tvare bumerangu, tiahnúce sa zvrchu nadol. Samotné svetlomety majú parabolickú LED technológiu a na takto malé auto svietia veľmi slušne. Výbava Alpine esprit sa spolieha na kombináciu sivo-čiernych plastov vpredu aj vzadu. Tiež ju spoznáte podľa čírej optiky koncových svetiel, ktoré vďaka tomu lepšie odhalia vnútornú grafiku. Vzadu je tiež kompaktný sivý difúzor, rovnako tak spodná časť predného nárazníka má takto kontrastné otvory. Renault príliš do sveta nekričí, že ide o Alpine esprit, avšak decentne to pripomínajú malé plakety za prednými kolesami. Kolesá! Tie sa tu fakt podarili. Clio jazdí na čiernych 17″ diskoch so striebornými doplnkami, kde nájdete aj nápis Alpine a centrálnu maticu s modrou krytkou. Vyzerajú vážne super, evokujú až akýsi rally dojem a k autu pasujú úplne geniálne. No a keď hovoríme o Alpine, nedá sa nespomenúť typicky modrý lak, ktorý má aj Clio. Nuž, dizajnovo je to fakt parádne a priam až imageové malé auto.

Renault Clio esprit Alpine

V interiéri hneď zaujmú hlboké sedadlá s bočným vedením, za aké by sa nemuselo hanbiť ani RS, ak by ešte existovalo. Sú tmavošedé, avšak zaujmú hlavne rafinovanými detailami. Logo Alpine na operadlách nie je jediným z nich. Malá vyšitá francúzska vlajka je práve na boku sedadiel, ale aj na palubnej doske pred spolujazdcom. Prešívanie je modré. Na volante ho dopĺňa biela a červená niť, čo vytvára národnú francúzsku kombináciu. A pritom to celé pôsobí prirodzene a nenútene!  Samotná palubná doska má sivo-čierne textilné obloženie, príjemné na pohľad aj dotyk, pôsobiace hodnotne a útulne. A pritom tu je vo väčšine dôraz na recyklované materiály, napriek čomu ale netrpí kvalita ani dojem. Facelift pre Clio znamená nové logo na volante, zvyšok kabíny sa oproti predchdcovi zásadne nezmenil. Ani nie je treba, veď displej pred vodičom a tiež aj infotainment EasyLink sú na graficky veľmi slušnej úrovni. Na výšku orientovaný tablet v strede je tu väčší, než majú niektoré autá o triedu vyššie. Niet sa teda vôbec na čo sťažovať, keďže reaguje rýchlo a presne a má aj navigáciu a bezdrôtovú konektivitu. Smartfón nabijete bez kábla, vyhrejete si sedadlá aj volant a klimatizácia si ponechala hardvérové ovládanie. Výborne! Auto naštartujete tlačidlom a odomknete aj bez vytiahnutia karty. To napovedá, že Clio esprit Alpine má veľmi štedrú výbavu. Renault Clio je jedným z najväčších áut svojej kategórie, avšak stále ide primárne o malé mestské auto, ktoré počíta, že najčastejšie sa v ňom budú voziť dve osoby, prípadne deti na zadných sedadlách. Priestoru vzadu teda nie je na rozdávanie, priemerne urastené dospelé osoby v počte dvoch kusov sa tu zmestia, avšak bez prebytku miesta na kolená. Je to skrátka koncepčne malé auto a ak chcete vzadu voziť dvoch dospelých na dlhšie trasy, musia rátať s uskromnením sa alebo musíte siahnuť po väčšom aute. Do kufra tu naložíte 301 litrov, čo neohromí ani neurazí.

Renault Clio esprit Alpine

Renault Clio E-Tech full hybrid esprit Alpine, ako už názov napovedá, je hybrid. Konkrétne v tomto prípade ide o full hybrid. Jeho celkový výkon je, na malé auto solídnych, 105kW/145 koní. Tie pochádzajú z benzínu a dvoch elektromotorov. Samotný benzínový motor má objem 1.6 litra a štyri valce. Výkon 69kW/94 koní sa nejaví ako extrémne veľký, avšak preto tu sú dva elektromotory. Prvý slúži ako štartér generátor a má výkon 15kW/20 koní. Ten väčší elektromotor má 36kW/49 koní.  V praxi to funfuje tak, že malý elektromotor sa stará najmä a rozjazdy a práve ten väčší, v kombinácií s benzínom, poháňa auto za pomoci prevodovky so šiestimi stupňami. Dve sú pre elektromotor, štyri pre spaľovák. Že to celé pôsobí komplikovane? Na prvý pohľad áno, avšak konštruktéri Renaultu zjavene vedia, čo robia, keďže celá táto mašinéria vo výsledku funguje skvele a bez akýchkoľvek rušivých prejavov. Vodič teda ani nevie, ktorý motor je aktuálne v zábere. Aj samotný výkon 145 koní je na malé auto úplne dostatočný. Aj keď, je síce malé, ale vzhľadom k tejto technike o niečo ťažšie ako priemer. Tak či onak je výkonu dosť . Clio je na stovke za 9,3 sekundy a jazda s ním baví. Jednak kvôli výkonu a prejavu najmä v režime šport, kedy auto veľmi ochotne a svižne reaguje na plyn, ale aj kvôli obratnému podvozku a riadeniu. Clio je mrštné a zatáča s obrovskou ochotou a vervou a neoblomne drží smer. Zároveň je podvozok príjemne odhlučnený a utlmený a do kabíny neprenikajú žiadne výrazné nárazy. Jeden z naj podvozkov v triede, zábavný aj komfortný. Zaujíma vás spotreba? Ani veľmi nemusí, keďže je dosť nízka. V meste sme sa pohybovali aj v zime pod 5 litrov, na diaľnici a okreskách v priemere za 5,7 a to sme sa ani extra nesnažili a išli skôr svižne, ale predpisovo. Prízvukujeme, že počas testu bolo okolo nuly a keďže ide o hybrid, batéria bude v teplom počasí ešte šetrnejšia a dostanete sa o pár desatín dole.

Renault Clio esprit Alpine

Renault Clio E-Tech full hybrid esprit Alpine je veľmi imageové a až prémiovo pôsobiace malé auto. Prémiové kvôli veľmi sofistikovanému a výkonnému pohonu, doplnkom odkazujúcim na ikonickú značku Alpine aj kvalitne spracovanú a dobre vybavenú kabínu. Exteriér je vážne pekný, či už sa zadívate na výraznú modrú farbu alebo čierne kolesá, všade nájdete nejaký vkusný detail. Chce to hrať na športovú nôtu, samozrejme ale nemôže konkurovať predošlým RS. Veľmi dobre ale spája športový vizuál a jazdný prejav, ktorý sa nebojí dynamiky ale pritom zostáva mimoriadne príjemne komfortný. Výbava je viac než dostatočná, na daný segment nad bežným priemerom. Hej, stojí zhruba 26 tisíc eur s DPH. Na malé auto nie úplne málo, ale platíte za image, výbavu aj moderný a výkonný motor. A to už je balík, ktorý dáva zmysel.

Test Renault Clio E-Tech full hybrid esprit Alpine

Motor R4 benzín+elektromotor
Objem 1598 cm3
Výkon Benzín: 69 kW (94 k) pri – ot/min
Elektro: 36 kW (49 k) + 15kW (20 k)
Celkovo: 105 kW (145 k)
Krútiaci moment Benzín: 148 Nm pri – ot/min
Elektro: 205 + 50 Nm
Celkovo: – Nm
   
Prevodovka Automatická 6 stupňová (4+2) 
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4053 mm
Šírka 1798 mm
Výška 1440 mm
Rázvor osí kolies 2583 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1348/1770 kg
Batožinový priestor 310l
Palivová nádrž 39 l / 1,2 kWh
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 180 km/h 
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s
Spotreba (WLTP) 4,3 l/100 km 
Emisie g CO2/km 96-97