BMW radu 4 skryje najväčšiu zmenu v najvýkonnejšom modeli

BMW radu 4 už figuruje na trhu dostatočne dlho na to, aby si zaslúžilo modernizáciu v polovici životného cyklu. Toto vylepšenie má za úlohu zaujať zákazníkov a následok by mal byť, že model bude naďalej populárny. Vylepšenie však prichádza predtým ako ho dostane 5-dverové Gran Coupe, týka sa teda len kupé a kabrioletu, ale aj ich najvýkonnejších verzií M4.

Úplne prvá a najviditeľnejšia zmena BMW radu 4 zvonka je v svetlometoch. Tak predné, ako aj zadné dostali nové vnútornosti, ale ich tvar ostal totožný ako bol od začiatku. Predné svetlá majú dokonca aj iné línie denného svietenia a zadné svetlá využívajú laserové prvky, keď už tie predné nie.

V zadnej časti ale laser nie je na dosvit, ale na efekt. Svieti totiž cez svetelnú trubicu a vytvára nový druh svetelného podpisu tohto modelu. Vzadu je ešte určite vidieť iný difúzor pre verziu M Sport a rovnako aj väčšie koncovky výfuku s priemerom až 10 cm.

Prednú časť BMW radu 4 vylepšia aj ľadvinky. Nebudú síce menšie, ale budú mať iné sito, ktoré ich vizuálne rozšíri a zníži. No a nezabudlo sa ani na tradičné faceliftové vylepšenia. Nová verzia BMW radu 4 predvedie inak tvarované zliatinové disky a tiež dve nové farby. Jedna z nich bude zelená Cape York, ktorú ste mohli vidieť minimálne na X1, alebo na BMW i5 M60, ktoré sa k nám dostalo na prvú jazdu. Druhou možnosťou bude červená Fire Red. Druhou novou možnosťou, tie pôvodné ostávajú stále na svojom mieste.

A kým zvonku zmeny BMW radu 4 nie sú zásadné, zvnútra kopírujú to, čo sa udialo dávnejšie pri modernizácii BMW radu 3. Ale posúvajú to ešte na novú úroveň. Pod spoločným krycím sklom budú dva displeje, ale zásadnejšie je, že budú bežať s novým systémom iDrive 8.5.

A aby bolo všetko na poriadku, toto auto si nechá aj ovládanie pomocou kolieska. Netreba sa spoliehať výlučne na dotyk ako pri nových malých alternatívach v portfóliu BMW. Ďalšie koliesko je pred vodičom a tiež má trochu iný tvar. Volant sa zmenil ale stále ostáva pri klasickom tlačidlom ovládaní funkcií.

Motory ostávajú rovnaké, len niektoré verzie sa líšia. Kým štandardná maska chladiča má trochu iné sito a matný hliníkový lem, do M440i a M440d sa štandardne nasťahuje balík doplnkov Shadow line, ktoré práve takéto výstrelky prehodia na čierny lakovaný povrch.

BMW M4 Coupe a M4 Convertible vlastne kopírujú to, čo sa udialo so štandardnými vozidlami, ale pridávajú jednu novinku. Tá bude platná pre M4 s pohonom všetkých 4 kolies M xDrive. Táto verzia totiž získa vyšší výkon. Bude dosahovať až 390 kW (530 k) miesto pôvodných 375 kW (510 k), čo znamená stovku za 3,5 sekundy pre kupé a za 3,7 sekundy pre kabriolet. Ďalšie zaujímavosti hovoria o tom, že krútiaci moment 650 Nm bude dostupný od 2 750 do 5 730 otáčok za minútu.

A ak sa vám vylepšená verzia páči, tak po nej môžete skočiť v marci, kedy sa otvárajú objednávkové katalógy na vylepšené modely BMW radu 4, vrátanie M4.

BMW radu 4

BMW M4