Iba zopár dní dozadu sme vám priniesli test elektrického Peugeot E-2008 po facelifte. Aby sme ale s 2008 ešte neskončili, máme ju tu znova, avšak v tradičnej spaľovacej verzii s benzínom PureTech so 130 koňmi. Rovnako aj teraz sme mali k dispozícií najvyššiu výbavu GT, čo nás samozrejme tešilo.
Biela farba zažila boom pred niekoľkými rokmi a ošiaľ postupne opadol. Nie každému autu sadne, avšak Peugeot 2008 GT je jedným z nich. Vďačí za to kombinácií s kontrastnou čiernou, ktorá je prítomná na streche aj širokom C stĺpiku s grafikou. Súčasťou faceliftu sú tri zvislé LED pruhy denného svietenia a úplne nový znak v maske. Samotné predné svetlomety sú po novom zatmavené, rovnako tak vnútro masky. To všetko hrá do karát práve bielemu laku. Novinkou faceliftu sú mimoriadne zaujímave disky, ktoré sú tvorené dvojicou veľmi hrubých čiernych lúčov s textúrou a štvorice strieborných „bumerangov“. Avantgardné, ale vydarené, aj keď to nemusí byť každému pochuti. Zadná časť sa pomenila menej výrazne. Svetlá tu zostali, avšak dostali novú grafiku. Rovnako tak pribudli dve reálne koncovky výfuku. Nuž čo, ako sme už písali, 2008 je po facelifte ešte o kus modernejšia a lepšie vyzerajúca, čo si zaslúži obdiv. Nemali sme totiž vôbec pocit, že by verzia pred faceliftom nejako výrazne zostarla. Aj keď kto chce držať krok s konkurenciou, musí stále inovovať. Stále platí, že Peugeot 2008 je po dizajnovej stránke určite jedným z vrcholov svojho segmentu a prináša tvary, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani regulérna prémiová kategória.
Zmeny prišli aj do kabíny. Reprezentuje ich ešte lepší 10″ infotainment, výkonnejšia bezdrôtová nabíjačka mobilu aj USB C porty. Pred vodičom je 3D digitálny displej, ktorý zo začiatku vyvolával vášne. My sme s ním nikdy nemali problém a aj vášnivé debaty asi už utíchli. Mierne sa zmenil aj tvar voliča prevodovky ale hlavne za ním pribudla malá, karbón imitujúca plôška, slúžiaca na opretie dlane pri voľbe jadzného režimu. Za nás fajn, milý detail. V rovnakom materiáli je obložená aj veľká časť palubnej dosky a my vravíme, že dobre. Určite lepšie ako opozeraný piánový lak, ktorý je ale v nejakej mierne stále prítomný aj tu. Neónová niť ťu prešíva volant, sedadlá aj výplne dverí a budeme sa opakovať, ale nevadí nám to. Je to síce pomerne výrazná a extrovertná farba ale napodiv to funguje bez dojmu výstrednosti. Tradičný, peugeotovsky malý volant s rovným spodkom zostal. Dostal ale inovované logo. Materiály aj celkové tvary a architektúra palubnej dosky a kabíny ako takej radia 2008 nad bežný priemer kategórie. Toto je proste auto, ktoré si do veľkej miery kupujete nie iba z pragmatických, ale aj estetických dôvodov. Je iba málo ľudí, ktorým sa exteriér aj interiér nových Peuegotov vyslovene nepáči. Sedíte tu v kvalitných sedadlách v prevední koža alcantara so solídnym bočným vedením a tlačidlá aj plochy na ktoré siahate zanechávajú dobrý dojem. Ostali tu aj fyzické tlačidlá v mimoriadne peknom prevední pripomínajúcom klavírne klávesy. Zopakujeme, že 2008 je na pomery triedy a veľkosti svojej karosérie vovnútri až prekvapivo veľké auto, nie výrazne menšie než 3008. Samozrejme, rozdiely sa prejavia najmä v šírke a tak je 2008 vzadu pohodlná skôr pre dvojicu než trojicu dospelých. Ich kolená aj hlavy sa tu ale budú mať dobre. 434 litrov objemu kufra je za nás v tejto triede úplne v pohode.
Poďme pod kapotu, kde sa žiadne prekvapenia nekonajú. Osvedčený trojvalec PureTech s objemom iba 1.2 litra tu odvádza poctivú robotu. Na trhu je už pekných pár rokov a za ten čas snáď stihol vyvrátiť všetky predsudky o trojvalcoch. Výkon 96kW/130 koní a 230 Nm relatívne malému SUV v pohode stačí. Nie je to žiaden pretekár, ale ak držíte emócie na uzde a auto je pre vás hlavne praktickou záležitosťou a nie náčiním napĺňajúcim športové ambície, nepotrebujete nič viac. Auto s ním svižne reaguje na plyn a aj keď je to trojvalec, neprejavuje sa žiadnou dýchavičnosťou ani komickými zvukmi. Opäť treba odhodiť tie staré predsudky. Je pekne utlmený, kultivovaný a na stovke za obstojných 9,4 sekundy. Obrovským pozitívom je, že tento motor pri troche rozumného zaobchádzania hravo jazdí v kombinácií aj pod tú magickú hranicu 6 litrov. Dokonca aj pri tempomatových 140 km/h sme na diaľnici išli za 6,3, čo je úplne super. A keď sme pri tej diaľnici, pri jazde vo dvojici nemá 130 koní v 2008 najmenší problém držať obstojné tempo a pružne zrýchľovať bez nejakých obmedzení či stresu. Podľa nás je tento motor veľmi pragmatická a pritom aj z hľadiska nákladov ekonomická voľba, ktorá skvele funguje s osemstupňovým automatom. Podvozok je inak odladený perfektne a je dokonalým kompromisom medzi komfortom a ovládateľnosťou. Tu cítiť nižsiu hmotnosť oproti nedávno testovanej elektrickej verzii a táto benzínová pôsobí mrštnejšie a agilnejšie. Každopadéne, s výkonom 130 koní si hravo poradí a tu platí to okrídlené, že dobré auto by malo mať „rýchlejší“ podvozok než motor.
Peugeot 2008 sa po facelifte ešte o kus zlepšil a to platí o modernejšom exteriéri a kozmetických ale aj fukčných vylepšeniach kabíny. Stále platí, že ide o jedného z tých najlepšie vyzerajúcich zástupcov v triede, ktorý to hrá na city a estetiku. Ale nie len na tie, výborná je aj funkčnosť, priestorová ponuka a motorizácia. Dostatočný výkon, minimálna spotreba a skvelá výbava a image. Presne taká je nová 2008 vo výbave GT s 1,2 litrovým trojvalcom. A povedzme si rovno, akciová cena 27 490 eur s DPH za auto v takejto špecifikácií znie aj celkom príjemne.
Peugeot 2008 GT PureTech
Motor | R3 benzín |
Objem | 1199 cm3 |
Výkon | 96kW/130 koní pri 5500 ot./min. |
Krútiaci moment | 230 Nm pri 1750 ot./min. |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4304 mm |
Šírka | 1987 mm |
Výška | 1550 mm |
Rázvor osí kolies | 2605 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1338/1740 kg |
Batožinový priestor | 434l |
Palivová nádrž | 44 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 203 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,4 s |
Spotreba (WLTP) | 5,9-6,1/100 km |
Emisie g CO2/km | 133-139 |