Ferrari v Ženeve predstaví nový model 812 Superfast. Nahradí F12 Berlinettu. Lenže úplne nový model to nebude, pôjde vlastne len o facelift. Aj pri ňom sa niektorí pozastavili. Okrem vizáže aj nad názvom. Lebo evokuje, že bol pridelený tomuto názvu. Ale po guuglení zistíte, že už v šesťdesiatych rokoch existovalo Ferrari 500 Superfast, takže to nie je len vyjadrenie rýchlosti.
Aj tak by sa na toto auto názov Superfast hodil. Pod kapotou bude mať V12tku s objemom 6,3 litra a atmosférickým plnením. Pridáva 44 kW (60 k) oproti F12 a dokonca 15 kW (20 k) oproti F12tdf. Výkon sa tak dostáva na hodnotu 588 kW (800 k) a ani krútiaci moment s hodnotu 718 Nm výrazne nezaostáva.
Stokilometrovú rýchlosť dosiahne za 2,9 sekundy. Je to horší čas ako Tesla Model S P100D, ale úprimne, v ktorom aute by ste to zrýchlenie chceli opakovanie zažívať? Maximum 812 Superfast je 340 kilometrov za hodinu.
Motor spolupracuje s dvojspojkovou prevodovkou s extrémne krátkymi časmi preradenia. Zlepšila sa aj reakcia na plyn.
Menej slávnym debutom vo Ferrari je nasadenie elektrického posilňovača riadenia. Lepšou správou je využitie systému Virtual Short Wheelbase. Reálne to znamená natáčanie zadnej nápravy.
Ferrari 812 Superfast je ešte aerodynamickejšie s klapkou tam, spojlerom tu, ale nejako pri tom optimalizovaní vypadli prvky, ktoré sa dajú považovať za fakt krásne. Ale zase má dvojité kruhové zadné svetlá. Nevadí, že vyzerá skoro ako Viper, len s inými svetlami.