Štvorkolka vo Vite je bežne iba zadokolkou

Stredné dodávky ako Vito sú teraz naozaj pekné. Veď stačí spomenúť Transit Custom, či Trafic. Ale práve Vito sa samo pasuje za najkrajšieho zástupcu triedy. Aby valcovalo konkurenciu ponukou, tak okrem pohonu prednej, či zadnej nápravy sa pustí aj do pohonu všetkých štyroch kolies.

Základom systému je pohon zadnej nápravy. Štvorkolku riadi systém, ktorý najskôr pribrzdí pretáčajúce kolesá a posiela krútiaci moment tam, kde priľnavosť je. Systém je označený ako 4ETS Electronic Traction System. Mercedes tvrdí, že pohon prednej nápravy sa pripojí v priebehu milisekúnd a imituje fungovanie troch uzávierok diferenciálov.

Spočiatku sa na trh dostane iba s top motorom, 2,15-litrovým štvorvalcom s 140 kW (190 k) a 440 Nm. V spojení s výborným automatom 7G-Tronic Plus, ktorý sme vyskúšali vo V250 BlueTec vyvinie až 199 km/h a spotreba v kombinovanom cykle bude iba 6,4 litra.

Vito 4×4 sa v Nemecku bude predávať za 36 120 eur. Postupne sa ukážu aj slabšie verzie s 120 kW (163 k), či dokonca 100 kW (136 k). Mercedes autom mieri najmä na zákazníkov v severských krajinách.

Mercedes Vito 4x4 02 Mercedes Vito 4x4 01