Pozvánky na akcie si v redakcií veľmi vážime, hlavne ak sa jedná o tie s výbornými ľuďmi a nabitým programom. Kto ich zažil v podaní Renaultu musí uznať, že ich kvalita programu sa radí na najvyššie priečky pomyslenej, štatistickej tabuľky.
Nám sa podarilo dostať na obe svetové predstavenia nástupcu, nie už zrovna aktuálneho, starého modelu Koleos. O tom ako bolo kolegovi vo Fínsku ste už mali možnosť si prečítať, no akcia u nás na Slovensku nebola o nič horšia. To, že sa konala práve tu je len dôkazom toho, ako je u nás krásne a aké široké možnosti na zažitie nezabudnuteľných momentov doma máme.
Program nám po príchode do areálu X-Bionic Sphere začínal chutným obedom v jednej z viacerých reštaurácií a následným presunom na blízky Slovakiaring. Prvé stretnutie s novou vlajkovou loďou SUV segmentu Renault, v mojom prípade, bolo o samých prekvapeniach. Vyzdvihol som si výbavu Initiale Paris s CVT automatom, najvýkonnejšou 175 koňovou motorickou verziou a dovolením, že si ho budem užívať ako jediný v prvý deň sám. Smerom na off-roadovú trať Slovakiaringu sme šli vo farebnej kolóne tvorenej z tridsať Koleosov. Na asfalte sa správa auto super, je pohodlné, zbytočne sa v zákrutách veľmi nenakláňa a na 19-palcových diskoch určite jazdí rovnako minimálne tak dobre ako jeho prémioví konkurenti, no ten automat? Bol síce odladený presne pre Renault, ale ten počiatočný štart z miesta trvajúci snáď večnosť, kým sa auto rozhodne vystreliť plným výkonom vpred po stlačení pedálu je stále rovnako nepríjemný, ako aj pri iných konkurentoch s použitím rovnakej prevodovky. Nevadí, dá sa na to zvyknúť. Pri samotnej jazde je prevodovka odladená celkom fajnovo a má nakonfigurovaných aj zopár manuálnych stupňov s ktorými sa problém s agresívnejším štartom dá čiastočne eliminovať.
Čo ale musíme veľmi pochváliť? Jazdili sme prevažne v teréne a tlačidlo 4WD Lock nenájdete pomaly u žiadnej konkurenčnej značky. Najväčšie stúpanie v areáli šlo vďaka tomu prejsť aj s porušením pokynov od našich inštruktorov. Vraj pomaly sa v tom prachu na vrchol dostať nedá, no opak bol pravdou. Bez zaváhania, aj keď s trošku strachom na našej strane, Koleos hore vyšiel. Po doslova polhodinovom hraní v areáli off-roadovej trate sme sa s druhou polovicou jazdiacou v okolitých lesoch vymenili. Trasa viedla cez typickú lesnú cestu tvorenú zo samých jám, hrboľov a vyjazdených stôp, ktorým sa párkrát bolo potrebné vyhnúť. Opäť pohodlne, síce vytrasený sme sa dostali zrazu na naozaj krásne miesto. Kto ešte nebol na mlyne v Jelke, tomu naozaj odporúčame čím skôr ísť lokalitu navštíviť. Dali sme si opäť niečo na jedenie, podebatovali sme o absolvovaných trasách a čakal nás návrat na hotel X-bionic.
Ako sme už spomínali, Renault program spraviť naozaj vie a po večeri nás čakal odvoz elektrickým vláčikom na VIP tribúnu v jazdeckej časti obrovského areálu v Šamoríne. Kone sú symbolom sily, vášne a nadnesenej krásy. Preto idú ruka v ruke s francúzskym štýlom Koleosu a musíme ešte raz poďakovať za ich vystúpenie, ktoré sme všetci spoločne s veľkým uznaním sledovali.Ani pri takomto bode programu sa jeho koniec nekonal a pokračovali sme až do neskorého večera. Medzi nami bol celý čas aj Fero Mikloško s modelkami, ktoré predviedli jeho novú kolekciu letných šiat. Opäť pre naše oko veľmi pekný bod programu s ktorým upozornil aj na to, aký dizajnérsky kus práce odviedli v Renaulte pri tvorení nového vzhľadu vlajkových vozidiel Talisman a Koleos.
Priznáme sa, ráno bolo po dlhej noci veľmi dobre v posteli a ťažšie sa nám vstávalo, no aj tak sme boli na raňajkách medzi prvými a hneď po nich sme si šli vybrať auto na dnešný deň. Tento krát to bola viac luxusne pôsobiaca farba Meissen, tiež vo výbave Initiale Paris s automatom. Na výber sme mali 3 rôzne trasy. Návštevu Rakúska, možnosť skúsiť ostré zákruty Pezinskej Baby alebo opätovne terén a mlyn v Jelke. Väčšinu našich jázd tvoria asfaltové cesty a tak nás zlákala znova návšteva mlynu. Pobehali sme okolie Malého Dunaja, vyrazili smerom tam a bohužiaľ sa strhla búrka. Netrvala dlho, no stiahla nás späť do hotela a v jeho prostredí sme už zostali. Chvíľu oddych na izbe a odchod na vynikajúci obed do ďalšej z reštaurácií v areáli Ferrie´s steakhouse. Americké steaky tu profesionáli dokážu pripraviť v krásnom prostredí, ukážu vám ich spôsob varenia a radi na každú otázku odpovedia.
Ak by sme to mali zhrnúť, dizajn auta, prostredie a dokonalosť každého bodu programu sa zhodujú s jeho uvedením na pozíciu vlajkovej lode značky Renault. Určite si to zaslúži a tešíme sa na bližšie stretnutie s ním. V neposlednom rade sa každý záujemca môže tešiť zo zverejneného cenníka, ktorý nájdete na stránke značky. V najvyššom stupni výbavy stojí len niečo cez 37 tisíc €, čo je na jeho veľkosť, kvalitu, motorizáciu a dostupnosť štvorkolky naozaj príjemná hodnota.