Prvá jazda: Renault Koleos nie je len mestskou hračkou

Nová generácia Renaultu Koleos oproti predchodcovi stratila porciu inakosti a priniesla vizáž hodnú aktuálneho dizajnu automobilky. Nečudo, veď sa rodil popri tvarovaní Talismanu. Narážky na zvýšené kombi naviac natiahnuté do výšky tak nie sú úplne mimo. Predná maska, predné aj zadné svetlá a základné tvary akoby priam totožné boli.

Interiér tiež pokračuje v aktuálnom ťažení automobilky. Dostupný je vertikálny displej,  Bose aparatúra a omnoho viac známych prvkov. Najviac však potešia pohodlné sedadlá a, pri niektorých výbavách, odvetrávanie. Vzadu je miesta nadpriemerne, na kolená sa asi sťažovať fakt nikto nebude. Ani batožinový priestor s objemom takmer 600 litrov nie je malý, dáte do neho naozaj všetko nutné. Predokolky dokonca ponúkajú aj dojazdové rezervné koleso. Ale poďme k jazde samotnej.

Koleos 2WD MT 1,6 dCi

Na zoznámenie sme mali trasy okolo hlavného mesta Fínska. Prvým kusom bol modrý Intens s odtieňom Cosmos, manuálom a základným motorom 1,6 dCi. Papierovo výkon 96 kW (130 k) nevyzerá nejako ohuruhúco, ale krútiaci moment vrcholí hodnotou 320 Nm. Veľké auto s ním dokáže jazdiť aj svižnejšie a na šotoline sa správa vypočítateľne a dokážete mu aj zadok utrhnúť. Priamo my sme to neskúšali, ale Rasťo to dal na pána. Normálne by táto motorizácia stačila, keby…

Koleos 2WD MT 2,0 dCi

…keby v ponuke nebol dvojliter. Ten má výkon 129 kW (175 k) a s autom si rozumie ešte lepšie. Výkonový nárast je naozaj citeľný. A pritom spotreba je vyššia možno o tri deci. K imidžu veľkého SUV jednoducho sedí viac. Na zošliapnutie plynu reaguje väčším prísunom výkonu, veď je o nezanedbateľných 33 kW (45 k) silnejší. Ale aj tak odporúčame zvoliť štvorkolku aj s týmto agregátom. Práve s manuálom je asi optimálnou kombináciou v ponuke na Slovensku.

Koleos 4WD CVT 2,0 dCi

Na tom pohone, ktorý je v cenníku najvyššie sme šli maximálne 20 kilometrov za hodinu. Mal to svoj dôvod, mali sme prichystanú trasu s brodením, stúpaním, jazdou po kameňoch a kríženie. Úvodnú mútnu vodu nemal Koleos problém zvládnuť, veď hĺbka nebola ani 25 centimetrov. Problém nebol aj vďaka svetlej výške 210 milimetrov. Nájazdové uhly sú medzigeneračne trochu horšie, ale aj tak sú stále postačujúce. Keď vezmeme do úvahy, že maximálne jedno precento týchto SUV vôbec opustí spevnené cesty a zamieri do ľahkého terénu. Na výstupe do kopca zafungoval aj hill holder, ale asistenta zjazdu z kopca nehľadajte. Na trati sme zvládli aj náklon 24 stupňov. Nie je to veľa na papieri, ale naživo to je naozaj zvláštny pocit. V teréne Koleos teda zvládne viac ako by potenciálny majiteľ vôbec chcel skúšať. Ak si ho teda niekto nebude chcieť kúpiť miesto reálneho offroadu.

Koleos 2WD CVT 2,0 dCi

Na záver automat. Niekedy má horšie chvíľky, len zase si treba dať otázku, či to niekto spozná. CVT pekne pracuje s krútiacim momentom a neženie motor zbytočne do vysokých otáčok pri zrýchľovaní. Najviac môžete zostať prekvapení pri štarte z miesta. Variátoru chvíľu trvá, kým sa rozkýve, ale následne pracuje naozaj príjemne. Vôbec nemáte pocit, že by k autu nesedel. Dokonca môžete využiť niekoľko prednastavených stupňov. Pádla pod volantom sú zbytočné, radiť je možné priamo pákou, toto auto nie je o pretekaní, ale o pohodlnej jazde, čomu sú prispôsobené aj sedadlá a podvozok.

A ak ste všetko prečítali, tak hurá na fotky, scenérie boli naozaj fotogenické! Minimálne tak ako auto samotné.

 

One thought to “Prvá jazda: Renault Koleos nie je len mestskou hračkou”

  1. Pekne auto, ale vyber motor je sklamanim… Obzvlast v casoch dieselgate

Comments are closed.