Renault Symbioz sa dostáva do ponuky ako nový model automobilky s pozíciou tvrdo v segmente C. Je v tom istom segmente ako Renault Austral, ale obe autá sú inak nasmerované, na iné skupiny zákazníkov, takže si veľmi nekonkurujú. A tiež je nutné skonštatovať, že Symbioz nie je úplne novinka, ale teraz padá embargo na jazdné dojmy.
Ale začnime tým, čo Symbioz robí zaujímavým autom. Nie je to len jazda. Renault postavil auto na rovnakej platforme ako má vlastne všade, lebo je modulárna. A Symbioz je príbuzný Renaultu Captur. Vidno to v prednej časti a príbuzenstvo sa prehliadnuť nedá, aj keď oba modely vyznávajú iné detaily karosérie. Predok má zmeny detailov.
Zadná časť je dlhšia a bok auta pôsobí vyváženejšie, lebo previsy sú podobne veľké, či skôr dlhé. Renault autu dal ostré črty a Symbioz vyzerá jednoducho veľmi moderne a pritom má konzervatívne línie. V základnej výbave, ktorá je zatiaľ Techno, sú disky s priemerom 18 palcov, ale pre Esprit Alpine a Iconic môžete mať aj o palec väčšie disky.
Zvonka je Symbioz s dĺžkou 4,41 metra veľmi kompaktne vyzerajúce auto s líniami, čo tak ľahko nezostarnú. A, podľa mňa, vyzerá lepšie ako menší Captur. Môže za to iná zadná časť a aj spomenuté vyrovnanie dĺžok previsov.
Vnútri Symbioz zaujme povedomou prístrojovou doskou. Ak tipujete Arkanu a Captur, tak ste trafili klinec po hlavičke. Dokonca aj e-shifter je z týchto vozidiel a je zatiaľ štandardne, lebo ponuka obsahuje iba jediný pohonný systém. Na displeji beží Open R Link so spoluprácou s Googlom a hlasovým ovládaním. Nad hlavou máte presklenú strechu Solar Bay so zatemňovaním tekutými kryštálmi. Toto riešenie zväčšuje miesto na hlavy pasažierov aj vzadu, lebo odpadá použitie klasickej rolety s navíjaním.
Kufor je veľmi veľký. Po posunutí zadných sedadiel dopredu o 16 centimetrov má až 624 litrov. V prípade väčšej štedrosti pre cestujúcich je objem stále skvelých 460 litrov. Ak skončí svoju púť Renault Megane Grandtour, tak Symbioz ho zjavne veľmi elegantne nahradí.
Priestorové pomery sú výborné aj so zvážením veľkosti exteriéru. A jazda je tiež výborná. Symbioz má zatiaľ iba jediný pohonný systém s 1,6-litrovým štvorvalcom, elektromotorom a štartér-generátorom ISG. Tie všetky vstupujú do pohonu auta a reguluje ich prevodovka s automatickým radením. Multimódový systém má štyri stupne pre štvorvalec a dva pre elektromotor. Celkovo je kombinácií až 14.
A kým výkon 105 kW (145 k) je tak akurát, prevodovka prešla vylepšeniami softvéru a radí hladšie ako kedykoľvek doteraz. Na vyrovnávanie otáčok nemá spojky, ale vyrovnávanie prebieha elektronicky. V Renaulte Symbioz by som si vedel, vzhľadom na podvozok, predstaviť aj výkon 132 kW (180 k).
Dynamika nie je úplne dychberúca, ale aj s trojicou ľudí na palube má minimálne črty slušného nadpriemeru. Toto prevedenie skôr naberá zmysel v meste. Vtedy efektívnejšie funguje elektromotor a to znamená, že väčšina, až 80 percent jázd je na elektrickú energiu z 1,2 kWh batérie. No a rozbehy sú elektro úplne vždy. Tento hybrid zreje ako víno. Stále je lepší a lepší.
Základná cena Renault Symbioz je 28 990 eur. Znamená to už slušnú výbavu Techno. Úplný základ ešte len príde a v ponuke sa objavia aj mild-hybridné štvorvalce s objemom 1,332 litra. Takže základná cena padne výrazne nižšie.