Škoda začala ponúkať model Superb už aj na slovenskom trhu. Čo to znamená v praxi? Že segment D ešte stále dokáže prijať aj iné vozidla ako SUV. Superb patrí medzi najväčších zástupcov segmentu D a pomaly jediných. Veď s dvomi karosériami už nie je takmer nikto, okrem zástupcov prémiovej časti. Čo vlastne Superb ponúkne, aby zaujal zákazníkov?
Úplný základ je, že vozidlo bude rozumne nacenené, ale k tomu sa ešte dostanem. Tvary by sa dali nazvať vylepšeným tých, čo mala tretia generácia po modernizácii, ale určite vidno napríklad inovované LED svetlá. Tie oceníte najmä v noci, kedy prinesú až o 40% väčšiu svietivosť. Dokonca sa tu nejdeme hrať ani na prepájanie jednotlivých svetiel vzadu. Superb ostáva vlastne konzervatívnym sedanom s karosériou liftbacku. Práve som povedal oxymoron, ale stále máme otváranie kufra aj s oknom. No a máme aj kombi, ktoré sa na náš trh dostane ako prvej.
Keď som si preliezal Superb a Superb Combi, tak mi bolo jasné, že automobilka sa snažila nielen o zväčšenie, čoho výsledkom je nárast objemu batožinového priestoru pri liftbacku na 645 litrov a pri Combi na 690 litrov, ale aj o kvalitu. Prevedenie jednotlivých detailov dáva tušiť, že toto auto už spracovaním hraničí naozaj s prémiou. Ak si sadnete do Audi A6 a do nového Superbu, tak rozdiel pocítite, ale nebude tak drastický ako v minulosti. Môže za to určite aj 13-palcový dotykový displej, ktorý dáva nádych technologickej vyspelosti. Ale Superb si nechal aj kruhové ovládače na klimatizáciu. Sú inovatívne a po stlačení stredu prepínajú funkciu. V realite to funguje vynikajúco.
Sadol som si aj sám za seba a mal som zdanlivo ešte viac miesta ako v predchádzajúcej generácii. A už tá netrpela ani náhodou. Škoda Superb je teda stále voľbou optimálnou nielen pre rodiny, ale aj pre fleety a manažérov.
Jedna vec ma ale celkom šokovala. Nenašiel som v strednej časti radiacu páku. Tá sa presťahovala pod volant na pravú stranu a všetko ostatné ovláda ľavá páčka. Otáčaním tak volíte jazdu vpred a vzad a v strede, na pôvodnom mieste, ostalo veľa priestoru na rôzne odkladacie priečinky. V nich sa vám môžu stratiť kľúče, mobil, kľúč od auta, nápoje, bagety, menší sloník a všetko ostatné. Toto auto je stavané na funkciu a kvalitu.
A ďalšie prekvapenie pri Škode Superb prichádza vo forme nových výbav. Active, Ambition a Style sú minulosť. Privítajte Essence a Selection. Essence je lepšie vybavený stupeň ako Active a Selection je medzi Ambition a Style predtým.
Essence príde neskôr, Laurin & Klement ostáva, Sportline tiež príde neskôr. Takže na začiatok bude výbava Selection, ktorá bude mať nielen dvojlitre na naftu, ale aj 1,5 eTSI s automatom. Veď tú klasickú páku manuálu by aj tak nebolo kam dať. Automobilka toto vozidlo bude predávať na začiatok s bonusom 2 300 € za 38 840 € a ak chcete štvorkolku, musíte siahnuť po výkonnejšom naftovom agregáte dosahujúcom 142 kW (193 k). Takéto auto bude za 46 840 €. Stále sa bavíme o kombi, liftback sa má dostaviť spolu s inými motormi neskôr. Rovnako neskôr, v máji, príde aj plug-in hybrid. Presne ten plug-in hybrid, ktorý bude mať nový 1,5-litrový základ a väčšiu batériu s dojazdom kľudne aj 100 km.
Čo som si teda z predstavenia doniesol okrem cien a kalendára? Hlavne to, že viem povedať o kvalite auta. Je naozaj spravené poctivo a vyzerá, že aj určitú dobu vydrží. To je pre mňa najsilnejší bod a prekvapili ma ovládače klimatizácie a prevodovky.