Škoda pretaví v Indii predstavy do reality

Aktuálne prebieha v Indií výstava Auto Expo, mnohé automobilky predstavujú svoje vízie pre budúce roky produkcie. Ázijský trh je pre Európske automobilky atraktívny, mnohé majú vo svojom portfóliu verzie, dokonca aj celé modely a platformy len pre tieto krajiny.

VW a Škoda, koncernoví bratia, spojili sily a na najmenšej modulárnej platforme MQB – A0 – IN platforme indickej produkcie VW postavili aj model Škoda Vision IN s klonom od VW s názvom Taigun. Zatiaľ je v rovine konceptu, no vzhľadom na triezvosť tvarov aj prezentovaných technológií môžeme predpokladať len malé zmeny pri reálnej produkcií nového modelu v kategórií malých crossoverov. Už na prvý pohľad je evidentné dizajnové prepojenie s aktuálnym vizuálnym trendom modelov končiacim na Q. Aj keď pár šialeností, ktoré patria skôr do sféry okázalých imidžoviek s cenovkou o pár desiatok tisíc smerom nahor, vieme zo zoznamu výbavy reálneho modelu vyčiarknuť už teraz. Osvetlená mriežka chladiča s prvkami z kryštálu je pekná na prezentácií na autosalóne, nie však do premávky, rovnako ako výrazný svetelný pás vzadu na piatych dverách. Vyskakovacie kľučky dverí, 19 – palcové disky kolies sú ďalšie prvky málo pravdepodobné pre tento model. Materiálové zloženie je taktiež veľmi ambiciózne, mnoho recyklovaných plastov a prírodných materiálov je ambiciózny projekt, no optimalizácia nákladov a náročnosti výroby zrejme vyhrá nad eko udržateľnosťou. Oranžový interiér ladiaci s rovnako farebným exteriérom pravdepodobne dostane praktickejšiu podobu, rovnako aj športové sedadlá škrupinového prevedenia. Zaujímavý prvok je tlačidlo z českého kryštálu dominujúce prístrojovke ako centrálny ovládač systému komunikácie s diaľkovým asistentom. V koncepte predstavili ovládanie nastavenia komfortu a multimédií v kabíne výlučne cez dotykový, 12,3 palcový displej umiestneným centrálne medzi vodičom a spolujazdcom. Nenájdeme tu žiadne tradičné tlačidlá, okrem už spomínaného kryštálu. V produkčnom modeli môžeme predpokladať ovládanie mimo displeja minimálne pre klimatizáciu.

Bez väčšej zmeny pravdepodobne zostane motorizácia a riadenie. Výlučne predné kolesá bude poháňať turbom podporený benzínový motor s objemom 1,5 litra. Výkon 110 kW (150 koní) s točivým momentom 250 Nm bude k ceste optimálne posielať 7-stupňová automatická prevodovka. Maximálna rýchlosť, ktorú dokáže motor s prevodovkou vygenerovať je na úrovni 195 km/h, stovku dosiahne za 8,7 sekundy. Žiadne ohurujúce hodnoty, no nemôžeme ho nazvať ani lenivcom.

Výrobu do prevádzky upravenej verzie konceptu Vision IN plánuje Škoda spustiť pre Indický trh niekedy v roku 2021.