Reportáž: BMW Pure Drive Experience 2014

Sú niektoré telefonáty, ktoré potešia, niektoré, ktoré naopak nahnevajú. Telefonát od Cypa (Cypo Design) patril k tým prvým. Niesol sa v duchu: Idem na akciu a ideš so mnou, s tým, že následne napíšeš reportáž. Našťastie sme boli prihlásení na nedeľu, veď sobota je ešte stále pracovný deň.

Do telefónu som ešte zaregistroval niečo o jazdení na modeloch BMW a predstavení niečoho nového. To znelo veľmi dobre.

Akcia samotná bola rozdelená na štyri časy. My sme mali booknutú nedeľu ráno. O ôsmej sa po sobotnej noci nepodarí vstať každému, takže bolo asi najmenej ľudí. Tesne pred termínom sme zaparkovali v T.O.B. v Trenčíne. Po uvítacích ceremóniách a nafotení vodičákov sme pristúpili k závažnejším čakacím procedúram. Raňajkové menu so slanou aj sladkou zložkou úspešne prebehlo a mohli sme sa pustiť do samotného programu a jazdenia. Jazdilo sa v dvoch turnusoch na dvoch trasách. Každá mala svoje špecifiká. Tretím bodom bolo zase predstavenie nového BMW radu 4 Gran Coupé. Novinka je už aj v cenníkoch. Začína na cifre 37 500 eur za 420i. To je o 3400 eur viac ako stojí sedan radu 3 s rovnakým motorom. Lenže ten neponúka vyklápanie kufra aj so sklom a bezrámové dvere. Okrem samotného predstavenia, či predpremiéry sme absolvovali aj pár kôl na Brands Hatch na novom BMW M4 kupé. Lenže to malo naozaj ďaleko od reálneho jazdenia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Samotné jazdy boli omnoho zábavnejšie. Ako prvú sme mali trasu z Trenčianskej Turnej do Beckova a po diaľnici naspäť. Na to sme zvolili úplne geniálne a adekvátne autá.

BMW M235i

Ako do prvého sme sadli do BMW radu 2 kupé a rovno do vrcholnej verzie M235i. Šesťvalec pod prednou kapotou bol naladený celkom ostro. Teda aspoň tak sa pri zapnutom režime Sport zdal. Na zamyslenie je fakt, že dosahuje výkon 240 kW (326 k). To je skoro toľko, čo malo BMW M3 E46. Lenže aké je nové malé kupé? Jedným slovom najlepšie z celého dňa. Pôsobí veľmi exkluzívne a modrá Estoril mu sedí úplne vynikajúco. Plyn má okamžitú odozvu a vo volante aspoň čiastočne cítite dianie pod prednými kolesami. V zákrutách sa dá ľahko zistiť, prečo všetci hovoria, že predokolky nie sú tým správnym náčiním. To, že M235i je vrchol potvrdzoval aj dobrý zvuk. Top auto dňa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

BMW 750d

Druhým povozom, ktorý nás dostal po diaľnici naspäť bola obrovská sedmička. Unikátny motor s troma turbami zastúpil aj agregáty s väčším počtom valcov. Len po dvojke pôsobila poriadne nudne. Nudou však ani nezaváňala zvuková aparatúra Bang&OIufsen s výsuvným reproduktorom v strede prístrojovej dosky. Ozaj, a všimli ste si už niekedy, že v slovenskej lokalizácii systému je Volume nahradené slovom Zábava? Takže neovládate hlasitosť, ale úroveň zábavy. Pri dvojke na to slúžil prepínač Eco/Sport.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Druhá trasa viedla do kopcov, kde sme prechádzali cez Dúbravu, Súču a Hrabovku. V kopcovitom teréne sa prejavila najmä pružnosť agregátov. Znova sa nám podarilo vybrať si adekvátne autá na trasu.

BMW 435i

Po dvojke sme sa na štvorku veľmi obaja tešili. Veď má rovnaký základ motora. A naviac vo verzii Luxury s tmavou modrou karosériou a hnedými sedadlami vyzerala exkluzívne. Menej exkluzívne pôsobila hnedá spodná časť prístrojovej dosky. Čierna vytvárala väčší dojem luxusu. Ak zvolíte Luxury, budete mať pekné auto na dlhé presuny. Dostatočná výkonová rezerva je síce samozrejmá, ale všetko prichádza akosi nenásilne. Brutálna rýchlosť je len záležitosťou žmurknutia. Všetko sa deje až príliš jemne. Asi by to chcelo niečo trochu brutálnejšie. M4?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

BMW 335xd Touring

Presadnutie do trojkového kombi s naftou znamenalo po kupé s benzínom šok. Nafta sa tvárila športovejšie ako benzín. Aj zvuk sme vnímali intenzívnejšie. To je ale zásluha reproduktorov. Tie reprodukovali nahraný zvuk. Ale výborne. V nízkych otáčkach sa kombi tvárilo ako osemvalec a vo vyšších akoby prechádzali zvuky až do tlmeného jačania. Na každodenné jazdenie sa práve toto javí ako naozaj perfektná kombinácia. Čo na tom, že stojí 77 tisíc!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Po jazdách a celom programe samozrejme nasledoval obed, ale to už sme vynechali. Ďakujeme T.O.B. Trenčín za pozvanie a možnosť vyskúšať niektoré ozajstné lahôdky. Z áut by sme brali M235i. To je jedna z najlepších zábavných zadokoliek od automobilky.

Galéria z akcie od Cypo Design:

2 thoughts to “Reportáž: BMW Pure Drive Experience 2014”

  1. pekna akcia, no fotky podla mojho nazoru velmi slabe – padaju na stranu, neprirodzene siroke a nicim nezaujimave. moj nazor.

    1. mne to s tym padanim pride ako zamer. a je to iba na par fotkach, kvoli dramatickosti. inak su velmi dobre… zaujimavost je subjektivna, takze to sa hadat nejdem 🙂

Comments are closed.