Renault Laguna po facelifte iba na naftu

Renault sa na Slovensku vybral zaujímavou cestou. Spolu s faceliftom Laguny vyhodil z ponuky benzínové motory. Zvláštny ťah je logický. Drvivá väčšina áut predaných na Slovensku bola práve naftových. A naviac Renault má úsporné diesle.

Jasné, do auta by sa dali implementovať malé benzínové motory, napríklad 1,2 TCe 85 kW (115 k). Ale aj tak by ich bolo tak 5 percent zo všetkých vozidiel. Naftu tak budú reprezentovať pri liftbacku a kombi agregáty 1,5 dCi a 2,0 dCi. Menší štvorvalec má iba jednu verziu s 81 kW (110 k). Ale môže byť vybavený aj dvojspojkovou prevodovkou EDC. Silnejší dvojliter bude mať  viac výkonových alternatív. Od 96 kW (130 k) sa cez 110 kW (150 k) dostáva až k 127 kW (175 k).

Po dizajnovej stránke sa zmenila predná časť s dynamickejším tvarom a LED svetlami na denné svietenie. V interiéri sa pridal systém R-Link s online pripojením a možnosťou sťahovania aplikácií.

Top bude samozrejme verzia GT s podvozkom 4Control, so športovým volantom, hlavicou radiacej páky z hliníka a najsilnejším naftovým motorom. Bude však ako výbava za príplatok 3200 eur, nie ako samostatný model.

Zmeny sa prejavia aj pri kupé, ale to bude dostupné iba s automatom a motorom 3,0 dCi s 176 kW (240 k). Jeho cena bude 40 990 eur. Ceny ostatných modelov sú usporiadané v tabuľke. Do predaja sa facelift dostane už na prelome júna a júla. Pri všetkých verziách bude samozrejmosťou záruka 5 rokov alebo 100 000 kilometrov.

Motor/výbava Expression 5dv Dynamique 5dv Expression kombi Dynamique kombi
1,5 dCi (81kW)

20 990 €

x

22 290 €

x

1,5 dCi (81 kW) EDC

22 490 €

x

23 790 €

x

2,0 dCi (96 kW)

x

24 690 €

x

25 990 €

2,0 dCi (110 kW)

x

25 490 €

x

26 790 €

2,0 dCi (127 kW) ESM

x

27 790 €

x

29 090 €