Renault Kadjar sa tvári ako kráľ sveta

Renault postupne dáva dokopy výrazne silné portfólio. Veď si stačí spomenúť na nový Espace. A nesmieme zabudnúť na malý Captur. Rodinu crossoverov však rozšíri model, ktorý nemal predchodcu. Kadjar sa zaradí nad Captur a pod Koleos.

Nový Crossover bude stáť na platforme CMF. Čo ešte na nej stojí? Napríklad Nissan Qashqai, Nissan X-Trail a aj nový Renault Espace. Práve príbuznosť s Qashqaiom prezradí mnoho. V ponuke bude pohon prednej nápravy, ako aj štvorkolka. Z motorov sa pod kapotou objaví 1,2 TCe, 1,6 TCe a tiež 1,6 dCi. Aj keď veríme, že si cestu nájde aj 1,6 dCi s dvoma turbami.

Stredná veľkosť segmentu C by mala ponúknuť dosť miesta pre každého pasažiera a hovorí sa o 470 litroch batožinového priestoru. Kadjar prichádza s tvarmi jasne oznamujúcimi príslušnosť k značke. Má byť ideálnou voľbou pre tých, čo chcú prejsť na vyšší stupienok z Mégane a Capturu.

Tvary pripomínajú ako Captur, tak koncept DeZir. Jemné línie bokov prechádzajú do Cliového kufra. Len vo väčšej mierke. Do Kadjaru bude možné za príplatok objednať aj Full LED predné svetlá, či disky s priemerom až 19 palcov.

Najskôr sa začne predávať v Európe, pre ktorú sa bude vyrábať v špenielskej palencii. Neskôr sa výroba rozšíri aj do spoločného podniku Renaultu a Dongfengu v Číne. Voľba je to výhodná najmä pre CDM (China Domestic Market), lebo Renault nebude podliehať vysokým importným clám.

A ako teda s cenou? Najviac príbuzný Nissan Qashqai začína s 1,2-litrovým turbomotorom na 16 390 eurách. Captur s 0,9 TCe zase 11 990 eurách. Náš predpoklad je teda tesne nad 15 tisícmi eur za základný benzínový kus.