Renault 4ever Trophy je cute elektrický crossover

Automobilka Renault ukázala na prebiehajúcom autosalóne v Paríži konceptu 4ever Trophy. Tento malý automobil vzdáva hold vozidlu 4L Trophy, ktoré fungovalo ako zásobovacie vozidlo v humanitárnej sfére v marockej púšti pred štvrťstoročím.

Nové autíčko je zatiaľ iba konceptom, ale už v roku 2025 sa dostane do sériovej produkcie. Predstavenie konceptu sprevádza oslava výročia, ktoré bude mať Renault 4 budúci rok. Vtedy bude presne 25 rokov od skončenia výroby v slovinskej fabrike. Vo Francúzsku sa auto prestalo vyrábať už dva roky predtým. Odhodlaný výraz pretrval do súčasnosti a 4ever Trophy je naozaj veľmi pekným konceptom.

Automobilka na tvorbu používa charakteristické línie predchodcu a pridala aj sivú farbu doplnenú o ružovo-fialové detaily. O terénnej odhodlanosti hovorí pohľad na disky s priemerom 19 palcov obuté do pneumatík s rozmerom 255/55 R19. Takáto šírka je naozaj vhodná aj na prejazd jemným pieskovým terénom. Cez detské pieskovisko teda absolútne bez problému. Široké pneumatiky si vyžiadali aj relatívne masívne rozšírenia blatníkov. Koncept má naviac aj zaujímavý karbónový strešný nosič a ochranu spodnej časti. Každému musí byť jasné, že tieto dva atribúty sa do sériovej produkcie určite nedostanú.

Ale majú aspoň šancu dostať sa do doplnkovej výbavy. Samostatné kompresory v jednotlivých kolesách na dofukovanie pneumatík počas jazdy a potenciálne vyfukovanie práve v piesku, však určite do sériovej produkcie nikdy neprídu. To, čo bude v sériovej produkcii bude automaticky záležitosťou platformy CMF-BEV. Renault 4ever Trophy má elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a bude poháňať zatiaľ predné kolesá. Batéria zase ponúkne kapacitu 42 kWh, čo by malo malému crossoveru v budúcnosti stačiť na dojazd 400 km.

Koncept prináša neskutočné množstvo zaujímavých detailov, z ktorých väčšina by mohla byť aj na sériovom vozidle. Uvidíme ako sa konštruktéri a tvorcovia cien vysporiadajú s kamerovými spätnými zrkadlami a inými futuristickými prvkami. Jedno je však jasné, sériová verzia bude dokonca aj trochu menšia. To malý koncepčný crossover, ktorý patrí do segmentu B, podobne ako Captur, má dĺžku 4,16 metra a to aj s masívnymi nárazníkmi. Takisto bude menšie aj šírka, lebo s rozšíreniami blatníkov má až 1950 mm. Sériová verzia sa ukáže ešte pred rokom 2025, čo znamená, že o dva roky na autosalóne v Paríži by mohol byť predvedený prototyp. Bude v rovnakej časti trhu ako Renault 5, akurát bude vyšší a s viac dverami. Oba tieto modely budú elektrické a budú slúžiť istý čas popri svojich benzínových bratoch staršieho dátumu tvorby. Budú na trhu popri Cliu a Capture.