Prvý model Genesisu je realitou, volá sa G90

Hyundai dal kopačky Genesisu. Nie, inak, Hyundai povýšil Genesis na samostatnú značku. Už sa to niekoľkokrát stalo. Prečo? Lebo niektorí zákazníci neberú luxusné automobily ľudovej značky ako dostatočne reprezentatívne. Preto máme Infiniti a Lexus. A vlastne svojim vlastným spôsobom aj DS.

Nový Genesis G90 ešte nebol oficiálne prezentovaný, zatiaľ len jeho kórejské identické dvojča EQ900. Vyzerá majestátne, ale vpredu tak vyzeral už Hyundai Genesis. Skôr treba pozerať na auto zboku, kde obrovské zadné dvere jasne prezentujú, že zadní pasažieri sú tí dôležití. A môžu byť len dvaja, aby mal každý svoje megadvere. Na priestor na kolená sa nikto sťažovať nebude, veď rázvor má dodávkových 3160 milimetrov. Ani šírka pri šírke auta 1915 milimetrov nebude vnútri problémom. Zozadu dokážete ovládať svoju zónu klimatizácie, ktorej automobilka dala prívlastok smart. Veď už je všetko smart, od hodiniek, cez telky až po mobily. Vpredu je všetko tiež rovnako luxusné ako vzadu, len vodič nemôže vegetiť ako napríklad pasažier vpravo vzadu, ktorý môže elektromotormi utláčať toho, čo sedí pred ním.

Automobilka chce zabojovať tichosťou. Trojité tesnenia a dvojvrstvé sklá majú dostatočne izolovať od okolitého ruchu. Možno aj kvôli akustickej pohode nie je v ponuke žiadny naftový motor.

G90 bude mať na KDM agregát z Hyundai Genesis, čiže 3,8-litrový šesťvalec s 232 kW (310 k) a 397 Nm. Ten bude základnou pohonnou jednotkou. Viac výkonu má šesťvalec s objemom 3,3 litra T-GDI s trubom. Vydá zo seba 272 kW (365 k) a 510 Nm. Ale vrcholom bude agregát 5,0 V8 (kto si všimol podobné hodnoty ako má Ford Mustang GT?) s 312 kW (418 k) a 520 Nm. Najvýkonnejší motor dá stovku za 5,7 sekundy aj napriek hmotnosti 2,5 tony. Všetky motory sú kombinované s osemstupňovou automatickou prevodovkou. V príplatkovej výbave bude aj pohon všetkých kolies H-TRAC AWD.

Na KDM sa Genesis EQ900 ukáže v prvej polovici 2016, G90 príde v tej druhej.