Mercedes v roku 2016 začal predávať model GLC, ktorý nahradil predchodcu pomenovaného GLK. Tento model je vlastne vozidlom strednej triedy v sekcii SUV. Je zásadným konkurentom BMW X3 a Audi Q5. Lenže od roku 2016 už ubehlo toľko času, že aktuálne prichádza druhá generácia.
Štýl auta je veľmi podobný najnovšiemu prevedeniu triedy C a pridáva ku veľkosti niekoľko centimetrov. Na dĺžku ich pribudlo 6, ale z výšky ubudli 4 mm. Predĺženie sa rozdelilo na všetky časti, nielen na rázvor, ale aj na previsy. Zadný previs predvádza, že pár centimetrov môže radikálne zväčšiť batožinový priestor. Ten sa zväčšil takmer o 10% a má aktuálne šesťsto litrov. Štandardne bude prístup uľahčený systémom Easy Pack, čiže elektrickým ovládaním kufra. A ak by bolo 600 litrov málo, tak sedadlá je možné sklápať s rozdelením 40:20:40.
Tvary novej karosérie sú podriadené aerodynamike, čo znamená, že koeficient hodnotu iba 0,29. To je o 0,02 menej ako mal predchodca. Vďaka optimalizácii vozidla v aerodynamickom tuneli je v interiéri znížená hlučnosť. Základné línie však okamžite hovoria o príslušnosti k značke a celkom prekvapivé je prepojenie svetiel s maskou chladiča. Zadné svetlá sú prepojené medzi sebou. Mercedes GLC stále vyzerá ako vyššie zdvihnuté kombi, čiže pôsobí relatívne nenápadne.
Ak by ste vnútri čakali nejakú prevratnú novinku, tak ste na omyle. Mercedes stavil na istotu a ide po stopách najnovšej generácie triedy S a najnovšieho Céčka. Pred vodičom je jeden displej a druhý portrétovo orientovaný je v strede. Na ňom funguje systém MBUX, ktorý združuje všetky funkcie. Ovláda sa dotykom, či hlasom, lebo externý ovládací prvok v ponuke nebude. Nový je aj volant s dotykovými tlačidlami. Tak ako je zvykom, aj tu Mercedes ponúka obrovský head-up displej s premietaním rozšírenej reality.
Prekvapivým novým prvkom výbavy nie sú predné svetla Digital Light s rozlíšením akým by dokázali premietať filmy, ale je to skôr použitie vzduchového podvozku. V tejto triede to vonkoncom nie je štandardom a Mercedes to zatiaľ tiež neponúkal. Avšak tieto technológie sa postupne dostávajú aj do nižších tried a sú dostupné napríklad aj pre Céčko All-Terrain. Novinkou v ponuke je tiež natáčanie zadnej nápravy až do uhla 4,5 stupňa.
O pohon modelu sa budú starať iba štvorvalcové dvojlitre, podobne ako je to v prípade klasického Céčka. Benzínové motory budú začínať verziouGLC 200 4matic. Tá ponúkne 150 kW (204 k) a 320 Nm. Bude mať aj prídavný elektrický Boost vo forme mild-hybridu, ktorý ponúkne až 17 kW (23 k) a dvesto prídavných Nm. Tento mild-hybridný doplnok bude štandardom pre všetky spaľovacie verzie.
Viac výkonu ponúkne verzia GLC 300 4matic, ktorá tiež z benzínového dvojlitra produkuje až 190 kW (258 k) a 400 Nm. Na stovku zrýchli za 6,2 sekundy a v kombinovanom cykle bude mať spotrebu ako slabšia alternatíva, rozmedzí 7,3 a 8,2 litra.
Mercedes nevylúčil ani naftové motory, pričom GLC 220d 4matic ponúkne 145 kW (197 k) a 440 Nm. Jeho kombinovaná spotreba bude medzi 5,2 a 5,9 litrami.
Veľmi zaujímavým zástupcom ponuky agregátov budú plug-in hybridy. V prípade GLC 300e 4matic bude mať plug-in výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 550 Nm. V kombinácii s kapacitou akumulátora 31,2 kWh dokáže na jedno nabitie prejsť až 120 kilometrov. Rovnakú hodnotu prinesie aj k GLC 400e 4matic, ktoré bude mať systémový výkon 280 kW (381 k) a krútiaci moment 650 Nm. Aj napriek rovnakej batérií bude mať naftová alternatíva GLC 300de 4matic dojazd maximálne 117 km, pričom celkový výkon bude 245 kW (333 k) a celkový krútiaci moment 750 Nm.
Nový model sa do ponuky dostane už v druhej časti tohto roka.