Nové motory a nová huba pre Porsche Cayenne

Prišiel ten čas. Niekto si možno myslí, že Cayenne sa začalo vo svojej druhej generácii predávať len teraz, ale nie je to tak. To len tak rýchlo letí čas a model sa dostal do polčasu, kedy prichádza s faceliftom.

Najviac ho poznať spredu, kde sa komplet pretransformovali otvory na prívod vzduchu v nárazníku. Kvôli nárazníku sa museli pohnúť aj blatníky a predná kapota akosi narástla a získala viac ako len plochý tvar. Vo výbave modelov Diesel, S a S E-hybrid pribudnú štandardne bi-xenóny s LED denným svietením. Turbo a vyššie ponúkne priamo Full Led technológiu s PDLS (Porsche Dynamic Light System). No a niečo sa udialo aj vzadu. Zadné svetlá, veko kufra a nárazník sú tými prvkami, ktorých sa dotklo revízne pero dizajnéra.

Výrazné zmeny sú však pod kapotou. Cayenne S už nebude osemvalec. Pod jeho kapotou bude V6 s objemom 3,6 litra a výkonom 309 kW (420 k) a krútiacim momentom 550 Nm. To je o 15 kW (20 k) a 50 Nm viac ako atmosférický osemvalec. Stovka sa na tacho objaví za 5,5 sekundy, čo je ušetrenie 0,4 sekundy.

Hybrid zase využije trojlitrový prepĺňaný šesťvalec s 245 kW (333 k) ku ktorému sa pridá elektromotor so 70 kW (95 k). Kombinovaný výsledok ústrojenstva bude 306 kW (416 k) a 590 Nm. Zrýchlenie na stovku je za 5,9 sekundy a maximum až 243 km/h. Výlučne na elektrický pohon zvládne až 124 km/h.

Porsche tvrdí, že upravilo aj podvozok, aby bol komfortnejší bez toho, aby to obmedzovalo nejaké dynamické parametre. Predávať sa začne koncom roka.