Nové Áčko už nie je van

Kedysi, v roku 1997 predstavil šok pre všetkých, predný náhon, vysoká karoséria a kauza losí test. Vďaka sendvičovej konštrukcii zvyšujúcej ťažisko a celkovej výške sa pri manévri prekotilo.

Novému sa to už nestane. To už je štandardný zástupca toho, čomu sa hovorí, ehm… Golf trieda. Nazvime to nižšia stredná trieda. Nové Áčko ostalo predokolkou. A odpoveď na základnú otázku znie: Áno, hovorí sa, že bude aj AMG model! A naozajstný, nielen balík plastov.

Dovtedy bude možné vyberať z benzínových motorov s objemom 1,6 a dva litre. Začína sa výkonom 85 kW (115 k) a končí modelom A250 dosahujúcim hodnoty Golfu GTI, 155 kW (211 k).

Naftu bude palivové čerpadlo tlačiť do 1,8 litrového motora s výkonom 80 kW (110 k) pre A180 CDI a 100 kW (136 k) pre A200 CDI. Na prekvapenie, pribudne aj 2,2 litrový motor s výkonom 125 kW (170 k) a označením A220 CDI. Odtiaľ už je len jeden krôčik k implementácii najvýkonnejšieho 150 kW (204 k) motora 250 CDI.

Každý motor bude využívať vypínanie motora Start-Stop a bude spojený buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, či sedemstupňovým dvojspojkovým automatom z Béčka.

Vyzerá ale vynikajúco! Dokonca tak, že sa s predchádzajúcimi dvoma generáciami nedá porovnávať. A ten interiér, perfektný.