Cactus má trojvalce, 308 má trojvalce. Tri valce sú akýmsi novým pravidlom pre malé autá a nižšiu strednú triedu. A facelift Citroënu C4 prichádza s rovnakou „inováciou“. Nebudeme sa hádať, trojvalce majú nižšiu spotrebu ako rovnako výkonné atmosférické agregáty. Ale akosi im veľa ľudí stále neverí.
Poďme pekne po poriadku. C4 nezmenila tvár tak drasticky ako Ford Focus, skôr vyhladila detaily. LED denné svetlá sa stali súčasťou zatmavených predných svetiel. Aj rozhodenie zadných svetiel prešlo pretransformovaním. To je tak všetko. Dve nové sivé farby nestoja za reč a iné zliatinové disky sa dajú očakávať pri každom facelifte.
Lenže niečo sa udialo aj vnútri. Nové látky? Pche! Skôr zaujme sedempalcový dotykový displej navigácie, ktorý nahradzuje niektoré tlačidlá na stredovej konzole. Tá nepôsobí tak preplnene, ale stále si zachováva klimatizáciu s normálnym ovládaním.
Pod prednou kapotou Cé-štvorky sa objavia známe oturbené trojvalce s objemom 1,2. PureTech 110 ponúkne 81 kW (110 k) a 205 Nm. S manuálnou prevodovkou mu stačí 4,7 litra na sto kilometrov. Silnejší PureTech 130 odovzdá 96 kW (130 k) a 230 Nm, pričom spotreba mu stúpne len o 0,1 litra v porovnaní so slabšou verziou. Nové naftové motory nesú označenie BlueHDI 100 a BlueHDI 120. Ponúkajú 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6.
Pozrite si aj test Citroënu C4 Exclusive e-HDi