Keď SUV ustúpi veľkému kombi (príbeh Audi Q7)

Audi Q7 už videl, okrem Steveho Wondera a Andreu Boccelliho asi každý. OK, končíme so zlými vtipmi. Kvé sedmička sa stala u olympijskej značky bez Afriky brutálnym ťahúňom. Veď bola prvým novodobým SUV od Vierringera. Aj sa podobala na ostatné modely, ale nie príliš, takže sa kľudne dala odlíšiť od A6 Allroad. Bola mohutná, priam obrovská a nahodila udicu tam, kde potom chytal aj medveď s iniciálami GL.

Po deviatich rokoch oblá generácia končí svoju púť a musí uvoľniť pozíciu nástupcovi, ktorý sa tiež objaví v garážach každého väčšieho nákupného centra. V zásade z neho budú vyskakovať dcérky, vzorné manželky, či menej vzorné milenky.

Poďme teda rozdrviť tento ťažký oriešok. Teda ťažký… V prípade šesťvalca 3,0 TDI schudol 325 kilogramov. Zdvihli ste obočie? Stále váži tak, ako menší mesiac. Suchá hmotnosť je 1995 kilogramov. Avšak olympijskí konštruktéri sľubujú pokles spotreby o 26 percent.

Maticové svetlá poskladané z LED, xenóny, kokpit z nového TT a všetky ostatné vymoženosti techniky nedokážu skryť dizajn. Nehovoríme, že nepôjde na odbyt, nehovoríme ani, že pri pohľade naň krvácajú oči, len chceme naznačiť, že krásou neoplýva. Medzi sedemmiestnymi esúvéčkami sa dá ľahko nájsť minimálne jeden krajší kandidát. Napríklad ten, čo nesie názov s dvoma R na začiatku. Ale vnútro je o niečom inom. To sa podarilo! Sedem miest je super, ale tvar palubnej dosky vyžaruje prehľadnosť. Len škoda, že veľa konfigurujúcich zavrhne bledú farbu interiéru. Aspoň, že pohľad zvnútra je príjemnejší ako zvonka.

Motory? Niekoľko TDI, nejaké TFSI, hybrid, e-tron, čiže to, čo Audi po koncerne ponachádzalo. A dôležitá informácia na záver, brontosaurus bude stáť 61 tisíc eur v základe. Aby sme nezabudli, v ponuke bude aj dvojlitrový štvorvalec TFSI.