Mercedes triedy V nejde do dôchodku, dáva reštart s faceliftom

Mercedes triedy V a Mercedes Vito sú na trhu už veľmi dlho. To by mohlo znamenať, že by mali prísť s novou generáciou. Ale to by museli byť naozaj osobnými autami. Obe alternatívy sú stále pod taktovkou úžitkovej sekcie automobilky a preto je životný cyklus predĺžený. Predĺžená je aj z dôvodu, že nástupca už bude úplne elektrický s úplne novou platformou VAN.EA a už do pár rokov.

Trieda V teda predvádza niekoľko noviniek. Tou základnou je zmenená predná časť. Automobilka siahla po masívnej maske chladiča, ktorú dopĺňajú nové svetlomety. Štandardne majú LEDkové usporiadanie a za príplatok môžete mať aj Multibeam LED, ktoré ešte lepšie osvetlia cestu a dokážu vypínať jednotlivé segmenty. Je ich až 84 a prinášajú aj možnosť stmavovania. V prednej časti inovácia prinesie, pre Mercedes triedy V, aj jednu vážnu záležitosť. Prvýkrát v histórii bude mať tento model možnosť stojaceho znaku ako bolo trendy najmä v deväťdesiatych rokoch. Tento malý retro prvok dokáže priniesť Mercedesu triedy V punc exkluzivity.

Novinka pre všetky modely bude aj v zadnej časti a predvedie úplne nové rozloženie zadných svetiel. Samotný tvar síce ostane rovnaký, ale jednotlivé elementy vnútri dostanú nové prevedenie a nové rozmiestnenie. To by asi v zadnej časti stačilo, nie? Nie, ešte získame aj chrómový nápis Mercedes-Benz v lište pod oknom. Bude len na Mercedese triedy V. O nových diskoch nie je prekvapením hovoriť, lebo sú záležitosťou každého jedného modernizačného procesu v rámci zmien počas životného cyklu. Ale aj tu vidno pokrok, lebo príplatkové zliatinové disky, prípadne štandardné pre Mercedes triedy V, sú výrazne aerodynamické a majú priemer 17 až 19 palcov.

Ak si chvíľku hovoríme, že auto vyzerá kompletne inak, tak interiér je veľký šokom. Pre modely Vito a eVito automobilka pripravila úplne novú prístrojovú dosku, ktorá pôsobí kvalitnejšie a hlavne modernejšie. Má výraznú horizontálnu štruktúru, do ktorej je zakomponovaný digitálny displej pred vodičom s uhlopriečkou 5,5 palca. Druhý displej s dotykovým ovládaním je zase v strede a má uhlopriečku 10,25 palca. Predvádza najnovšiu generáciu informačno-zábavného systému MBUX a zakomponuje všetky jeho výhody do funkčnosti vozidla.

Rovnaká forma vylepšenia prichádza aj pre Mercedes triedy V a samozrejme aj pre jeho elektrickú verziu EQV a kempovaciu Marco Polo. Nová prístrojová doska dostala dva displeje s uhlopriečkami 12,3 palca v spoločnom krycom prvku. Nadväzuje tak na ponuku ostatných modelov a vzdialene pripomína buď Mercedes triedy GLE, alebo priamo v Mercedese triedy G. Aj tu beží najnovšia generácia systému, ale, na rozdiel od Vita, ponúka možnosť ovládania samostatnou dotykovou plochou na výbežku stredovej konzoly. Medzi vylepšenia patrí určite ponuka bezdrôtovej nabíjacej podložky, ale tiež aj 64-farebného nepriameho osvetlenia. Ďalšou novinkou bude, že osvetlenie v zadnej časti sa stmaví v prípade nočnej jazdy a ponúkne tak ešte relaxovanejší pocit.

Mercedes pri modernizácii siahol aj na asistenčné systémy. Napríklad aktívny brzdový asistent dokáže fungovať aj v križovatkách a veľkými vylepšeniami prešiel aj systém asistentov pre ťahanie prívesu. Na ich využitie potrebujete nielen ťažné zariadenie, ale aj automatickú prevodovku.

Do základnej výbavy Mercedesu triedy V pribudnú posuvné dvere na ľavej strane. Doteraz ich bolo nutné priplácať, odteraz už táto potreba nebude. Veď je celkom logické, že luxusne zamerané vozidlo potrebuje mať možnosť prístupu z oboch strán, lebo v zadnej časti môže byť až 6 sedadiel.

Mercedesu sa teda modernizácia podarila a nová trieda V vyzerá veľmi schopne a odhodlane čeliť trhovým nástrahám počas ďalších rokov. Aj keď to vyzerá v budúcnosti zvláštne, aktuálne sme ešte stále v dobe, kedy sú vhodné aj naftové motory. V prípade triedy V a Vita to znamená výkon až 176 kW (240 k) z dvojlitra.