Mercedes triedy E All-terrain: Gumáky ku saku aj v novej generácii

Mercedes-Benz prestavil už druhú generáciu teréne zameraného kombi triedy E All-Terrain. Mercedes teda dobre vie, že tento trh má celkom zaujímavo podchytený jeden z konkurentov so 4 krúžkami a predstavil automobil, ktorý vo svojej druhej terénnej generácii ukazuje najlepšie, čo je v ponuke.

Novinka sa od štandardného kombi líši použitím iných nárazníkov, ale lem masky ostáva. Pribúdajú však lemy ďalších časti, na spodných hranách karosérie a blatníkoch. Tieto novinky vozidlo okamžite odlíšia od ostatných prevedení a vytvárajú dobrodružnejší pocit z kombi. Zvonka toho nebolo treba viac meniť, štandardne sú osemnásťpalcové disky a môžete sa dostať až na 20 palcov priemer. Ale to asi nerobte, lebo ak kupujete Mercedes triedy E All-Terrain, tak chcete jazdiť aj čiastočne mimo spevnených ciest a vtedy sú lepšie maximálne 19-palcové disky.

Veď podvozok je nastaviteľný s variabilnou svetlou výškou vďaka vzduchovým elementom nielen na zadnej náprave, ale aj na tej prednej. Mercedes vzal útokom aj interiér, ale ten sa príliš nezmenil. Zostáva MBUX Superscreen s možnosťou doplatku za displej pred spolujazdcom, ale ešte dôležitejšie je, že na displej môžete zvoliť režim Off-road, ktorý zobrazí kompas, geografické súradnice a náklony vozidla. V tomto režime bude naviac dostupný aj pohľad cez prednú kapotu pod auto, ak ste zvolili príplatkovú kamerovú opciu s tristošesťdesiat-stupňový pohľadom.

Pohon bude zabezpečovať zo začiatku jeden z troch systémov. Úplným základom bude E220d 4Matic, čo bude naftový dvojliter dosahujúci výkon 145 kW (197 k), ale aj s dopomocou elektromotora vo forme EQ Boost s výkonom 17 kW (23 k). Takáto alternatíva sa na stovku dostane za 8,1 sekundy a má sa uspokojiť s prísunom paliva do 6 litrov na sto kilometrov. Stále sme pri kombinovaných údajoch cyklu WLTP.

Benzínová možnosť bude šesťvalec s valcami usporiadanými v rade s objemom 3 litre. To znamená, že bude mať 280 kW (381 k), plus rovnaký elektrický doplnok ako naftový štvorvalec. Na stovke bude za 4,7 sekundy a do 9 litrov by ste sa mali tiež vopchať bez akýchkoľvek zásadnejších problémov.

Najväčšia novinka pre Mercedes triedy E All-Terrain bude použitie plug-in hybridu. Bude mať označenie E300de 4Matic, čo znamená, že pod kapotou bude dvojlitrový naftový motor s rovnakým výkonom ako má v E220d. Bude však doplnený elektrickým motorom s výkonom 95 kW (129 k) a celkové parametre budú 230 kW (313 k) a 700 Nm. O niečo ťažšie auto sa na stovku dostane za 6,9 sekundy a ponúkne na plné nabitie batérie dojazd až 100 km.

A čo je najväčšou devízou Mercedesu triedy E All-Terrain? Predsa nový displej. Ak zapadnete a budete čakať na vyslobodenie, tak na novom Superscreen môžete hrať Angry Birds.