Spolupráca francúzskeho a nemeckého výrobcu je v plnom prúde, čo potvrdzuje okrem modelu Mercedes Citan, ako prerobeného Renaultu Kangoo aj požitie motora 1,5 dCi v Áčku. Dokonca A180 CDI BlueEfficiency je tým najúspornejším Mercedesom súčasnosti.
A spolupráca má vraj pokračovať ďalej. Dokonca sa má zintenzívniť. Mercedes v budúcej generácii triedy C vraj použije motor 1,6 dCi. Ten už prešiel testom v modeloch Renaultu Grand Scénic, Mégane Grandtour a Mégane Coupé. Vždy sme z neho boli nadšení, kvôli nízkej spotrebe a slušnému výkonu.
Agregát so systémom Common-Rail má teda objem 1598 cm3 a výkon 96 kW (130 k) pri 4000 otáčkach. Krútiaci moment vrcholí cifrou 320 Nm pri 1750 otáčkach. Bude spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale ako poznáme Mercedes, na svoje si príde aj automat s dvoma spojkami, 7G-DCT.
A aby toho nebolo málo, motor by nemal skončiť iba v triede C, ale podľa kuloárnych informácií by mohol poháňať aj Vito.