Mercedes-Benz E63 AMG bude aj ako 4-Matic

V Detroite sa spod plachty vynorí, okrem iného, aj Mercedes-Benz E63 AMG. Bude samozrejme postavený z poslednej, pred nedávnom predstavenej, generácie sedanu  a kombi. To nie je žiadnym prekvapením.

Očakávateľné sú aj brutálne vyzerajúce nárazníky, vzadu doplnené o štyri koncovky výfuku. Cez ne odfukuje 5,5-litrový twin-turbo V8 dosahujúci 410 kW (557 k) pri 5500 otáčkach a 720 Nm medzi 1750 a 5250 otáčkami. Stovka je v klasickej konfigurácii s automatom a pohonom zadnej nápravy za 4,2 sekundy.

No a hlavným prekvapením je použitie pohonu všetkých kolies.  Systém 4-Matic zlepší zrýchlenie na 3,7 sekundy na stovku. Mercedes-Benz tak bude konkurovať aj BMW M5 a tiež Audi RS6. To je celkom slušné rozšírenie ponuky.

Aby toho nebolo málo, na trhu bude aj E63 AMG 4-Matic S-Model. Jednoznačne bude výber medzi sedanom a kombi, ale výkon bude posunutý na 430 kW (585 k) pri 5500 otáčkach a 800 Nm v rozmedzí 1750 a 5000 otáčok. Stovka je pri tejto konfigurácii za 3,6 sekundy.

Vo všetkých prípadoch radí prevodovka AMG Speedshift MCT so siedmymi prevodovými stupňami. Má štyri nastavenia, C ako Controlled Efficiency, S ako Sport, S+ ako logicky Sport Plus a M ako Manuál.

Zastavenie zabezpečujú obrovské brzdy, ktoré môžu byť za príplatok keramické. Pre základný model E63 AMG a normálny 4-Matic budú mať strieborné strmene a Sko bude mať červené. To už je ale trocha veľa. Mercedes si v tomto pohľade mohol zachovať trocha sebaúcty. Červené strmene sú na každej felde.

Zadokolka sa objaví už v apríli a štvorkolky budú nasledovať v júni. Teraz zostáva otázka, či M5, RS6, XFR-S alebo nebodaj niečo z ešte vyššej spoločnosti, Quattroporte alebo škaredé káčatko Panameru.