Mercedes triedy A od AMG zamieša karty medzi hothatchmi

Vo svojom čase malo najrýchlejšie auto planéty, Ferrari 365 GTB/4 Daytona výkon 263 kW (357 k). Potrebovalo na to motor Lamperdi V12 s objemom 4,4 litra a šesť karburátorov Weber. To bol však prelom šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov.

V súčasnosti takéto výkony dosahujú autá bežnejšie. Veď len ostrý hatch Ford Focus RS vydá 225 kW (305 k). Mercedes sa dostal so svojim Áčkom ešte ďalej. Pri pohľade na cifru výkonu si gratulujeme, že už to nie je ten minivan, ktorý sa v prvej generácii vedel rozkotúľať pri pohľade na losa. Nebudeme krivdiť, po úpravách už manéver zvládal bravúrne, ale takýto výkon by spracoval len veľmi ťažko.

Nový Mercedes-Benz A45 AMG bude mať dvojitrový prepĺňaný štvorvalec. A ten mu udelí 246 kW (335 k) a 400 Nm. Ešte raz, ten výkon bude v najmenšom aute ponúkanom v portfóliu Mercedesu. A to je sila. Medzikusom medzi motorom a pohonom všetkých kolies bude sedemstupňová, dvojspojková prevodovka AMG Speedshift DCT 7. Výkonmi Mercedes mieri do kategórie Subaru Impreza.

Motor bude prvý v histórii AMG, ktorý sa nebude ručne skladať vo fabrike v Affalterbachu. Bude schádzať z linky v meste Kölleda, kde sa vyrábajú aj obyčajné motory pre triedy A a B. Filozofia AMG, že každý motor prináleží jednému človeku v továrni ostane zachovaná.

Celkové predstavenie auta je naplánované na prvý štvrťrok 2013, čo by mohlo znamenať Ženevský autosalón. A ak sa divíte, prečo špiónske fotky nie sú menej kvalitné, tak je to kvôli tomu, že tieto sprístupnil sám Mercedes.