Nie je ich veľa. Hothatchov je habadej, ale hotwagonov nižšej strednej triedy je len pár. Ku Octavii Combi RS pribudol nedávno Ford Focus ST kombi. Ale svoje z koláča si chce utrhnúť aj Renault. Ako hothatch je fantastický. A kombi Grandtour s génmi RenaultSport sa už tiež objavilo.
Teraz Renault predstavil Mégane GrandTour GT 220. Do predaja sa dostane koncom mesiaca v jedenástich krajinách Európy a v Japonsku. A informácie vyzerajú sľubne. Zdá sa, že to bude naozajstný hotwagon.
Mégane GrandTour GT 220 má rovnaké plasty ako ten, čo sme testovali začiatkom roka. Takže zmenené nárazníky a iné detaily masky. Všetky ochranné lišty a kľučky sú nalakované farbou karosérie a strešné lišty vyzerajú ako matné čierne. Osemnásťpalcové disky kolies Serdard však netreba meniť za devätnástky, pretože by odišiel všetok komfort.
Vnútri je iná hlavica radiacej páky. Áno, poznáme ju, z Clia RS. A bude v zime trocha chladiť. Nezabudlo sa ani na štítok s poradovým číslom v prednej časti stredovej konzoly. Auto má aj športovo naladené pruženie, lepšie brzdy a športové pneumatiky.
No a to najpodstatnejšie je, že pod prednou kapotou je dvojliter prepĺňaný turbom, ktorý dosahuje 162 kW (220 k) a 340 Nm. To s kombi môže celkom slušne zacvičiť. Najmä, keď podvozkovo to bude určite tiež výborné. Celkovo sa kombinovaná spotreba ustálila na 7,3 litroch na sto kilometrov a emisie sú iba 169 gramov CO2 na kilometer. Treba len dúfať, že sa dostane aj na Slovensko. V segmente hotwagonov, aj keď je malý, má možnosť zaujať výrazné miesto.