Clio sa nám páči. Aj Clio Grandtour. Ale Renault mal ešte jedno eso v rukáve patriacom do B-segmentu. Tým je Captur. Malý crossover si zoberie časť trhu, ktorá mala v minulom roku 8 percent celého segmentu. Tento rok by malo na malé crossovery pripadať až 14 percent. Podľa matematiky by to malo znamenať až 6 percent pre Captur. Skvelé!
A teraz návrat do reality. Kým minulý rok hájili tieto atribúty iba Opel Mokka a Chevrolet Trax, prípadne oplastované modely Fabia Scout a Cross Polo, tento rok sa to zahusťuje. Pridávajú sa aj modely ako Ford EcoSport a Peugeot 2008.
A čím je vlastne Captur jedinečný? Hlavne dizajnom. Ten zvýrazňujú aj farby. Nám sa páči tá oranžová, kombinovaná s inou v rámci dvojtónovej kombinácie. Bezpečnosť je u Renaultu klasická. Tiež disponuje praktickými detailmi v interiéri. Okrem niekoľkých odkladacích priestorov na prístrojovej doske je jeden aj pod sedadlom. Ten si môžete zobrať so sebou. Zadná lavica sa dá posúvať až 16 centimetrov, čo v úplne zadnej polohe zabezpečí viac ako 21 centimetrov na kolená zadných pasažierov. Kufor má v takejto konfigurácii 377 litrov. V opačnom extréme je to 455 litrov.
A výraznou novinkou sú aj odnímateľné poťahy niektorých verzií. Takže zakydáte, odzipsujete, operiete na 30 stupňoch, usušíte a máte ako nové.
Z motorov Clia sa do Capturu dostali skoro všetky, okrem oboch základných. To znamená, že sú všetky prepĺňané. Základ bude mať 66 kW (90 k) a buď 0,9 TCe alebo 1,5 dCi. Najviac výkonu ponúkne TCe 120 EDC s 88 kW (120 k) a automatom. Captur RS ale asi čakať nemôžeme.
Ceny jednotlivých verzii narástli oproti Cliu o cca 1600 eur:
Výbava/Motor | Energy 0,9 TCe 90 | 1,2 TCe 120 EDC | Energy 1,5 dCi 90 |
Authentique | 11 990 € | x | 14 390 € |
Expression | 13 190 € | 15 190 € | 15 590 € |
Dynamique | 14 390 € | 16 390 € | 16 790 € |