Ford asi naozaj trafil klinec po hlavičke. Veď jeho litrový EcoBoost s troma valcami už druhýkrát zvíťazil v odbornej ankete Motor roka. Pre rok 2013 ho znova zvolilo 87 motoristických žurnalistov z 35 krajín. To je úžasný úspech.
Ford si je dobre vedomý, že motor stojí za to. Veď ho montuje do Fiesty, Focusu, B-Maxu, C-Maxu, Grand C-Maxu a čoskoro pribudnú ďalšie modely. Do portfólia by sa mali zaradiť aj Transit Connect, Tourneo Connect, Transit Courier, Tourneo Courier, EcoSport a aj sedan strednej triedy Mondeo. My sme testovali tento motor v najvýkonnejšej verzii s 92 kW (125 k) vo Focuse Kombi a aj v najslabšej so 74 kW (100 k) v menšom B-Maxe.
Víťazi jednotlivých kategórii sú títo:
Medzinárodný motor roka: Ford 999 cm3 trojvalec turbo (Ford Focus)
Nový motor: Ford 999 cm3 trojvalec turbo (Ford Focus)
Zelený motor: GM 1,4-liter zvyšujúci dojazd(Chevrolet Volt, Opel Ampera)
Výkonný motor: Ferrari 4,5-liter V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider)
Pod 1 liter: Ford 999 cm3 trojvalec turbo (Ford Focus)
Od 1,0 do 1,4 litra: Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (Polo, Beetle Golf, etc.)
Od 1,4 do 1,8 litra: BMW-PSA 1,6 turbo benzín(MINI Cooper S, Peugeot 207, Citroen DS3, atď.)
Od 1,8 do 2,0 litra: BMW 2,0 twin-turbo benzínový štvorvalec (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, X1 20i, X3, atď.)
Od 2,0 do 2,5 litra: Audi 2,5 päťvalec turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback)
Od 2,5 do 3,0 litra: BMW 3,0 bi-turbo benzínový šesťvalec (BMW 1M Coupe, 335is, Z4 35is)
Od 3,0 do 4,0 litra: BMW M 4,0 V8 (BMW M3)
Nad 4 litre: Ferrari 4,5 V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider)
A výhra je ďalším dôvodom znova vytiahnuť motorofilnú fotku 😀