Lexus RC200t bude alternatívou šialeného RC-F

Lexus na našom trhu ponúka model RC. Ale iba vo vrcholnej verzii RC-F, ktorá má pod kapotou osemvalec s objemom päť litrov. Na druhej strane Atlantiku je ako alternatíva RC350 so šesťvalcom. Európa však tiež dostane light verziu. Podobne ako Mustang bude mať dvojlitrové turbo.

Agregát v novom RC200t je navlas rovnaký ako v NX200t. Samotný motor váži iba 160 kilogramov, čo nevyzerá ako veľa. Vďaka turbu sa dostane až k 180 kW (245 k) a 350 Nm. Pritom stovka na rýchlomeri bude len za 7,5 sekundy. Maximum nebolo treba obmedzovať, je na úrovni 230 km/h. Kombinovaná spotreba v papieroch svieti s hodnotou 7,2 litra na sto kilometrov. Emisie… Tie sú prijateľných 166 gramov CO2 na kilometer, takže tak akurát.

Všetko vyzerá OK, ale v tomto prípade je F Sport skoro povinnosťou, nie ako pri CT200h. Nie kvôli vzhľadu, ale kvôli tomu, čo ponúka naviac. Na zadnej náprave je samosvorný diferenciál. Zrazu to dostáva nový zmysel. A naviac má ešte systém natáčania zadnej nápravy. Niečo podobné má Renault ako 4Control v novom Espace. V Lexuse sa zadné kolesá do 80 km/h natáčajú proti tým predným a pri vyššej rýchlosti do opačného smeru. To znie naozaj výborne.

V ponuke sa objaví už koncom tohto roka a postaví sa proti podobným BMW, Audi, či Mercedesom.

Lexus RC 200t