Koenigsegg CCX prezlečený za Ford Grenada

Projektov na to, aký motor by sa kam hodil už ľudia vymysleli nehorázne veľa. Za všetko treba spomenúť BMW M3 E36 s motorom pochádzajúcim z predchádzajúcej BMW M5. V10 pod kapotou dáva určite veľa nových zážitkov. Tiež Trabant so šesťstovkou z cestnej motorky má niečo do seba. Zvuk ne zo sfér neuveriteľné. A nakoniec VTEC Cooper. Briti do malého autíčka natlačili 1,8 litrový agregát z Hondy Integra Type-R.

Toto je ale iný masaker. Ford Grenada, ktorý mal najviac 118 kW (160 k) z Vé šestky, dostal nové srdce. Nie, nebolo to základné naftové, ktoré sa tiež montovalo v osemdesiatych rokoch a ponúkalo drsných 45 kW (53 k). Darcom sa totiž stal Koenigsegg CCX.

Motor z objemom 4,7 litra a usporiadaním V8 tiež nesie logo Ford. Podľa správ ho Briti dostali na neskutočnú cifru. Výkon je vraj 1250 kW (1700 k). To je skoro jedenásťkrát toľko, ako bol najvyšší výkon, keď sa auto vyrábalo. A 32-krát toľko, ako mal diesel od Peugeotu.

Aby sa vôbec výkon, alebo aspoň jeho časť podarilo preniesť bolo treba vykonať veľa zmien. Napríklad zadná náprava s nezávislým pružením pochádza z Fordu Mustang Cobra vyrábaného v rozmedzí rokov 1999-2004. Spomalenia sa dostáva od masívnych bŕzd s logom Porsche.

Je to šialenosť, je to nevyužiteľné, ale tiež to je ukážka, čo je možné, keď niekto chce. Páči sa nám a chceme sa na ňom aspoň odviezť.