Kedy bude mať Žampa svoje Audi RS6 DTM?

Jon Olsson je známy tým, že sa zúčastňuje rally Gumball 3000. A ešte svojimi kreáciami. Veď bol prvý, kto na Murciélago narval strešný box na lyže. Jeho Audi R8 v čiernej farbe pôsobilo ako zjavenie a o jedinom kuse auta s názvom Rebellion ani netreba hovoriť. Takže kým slovenskí lyžiari rozmýšľajú nad reprezentovaním inej krajiny, vo Švédsku je to inak. Jon má dokonca svoje autá prihlásené v domovine.

Ale poďme na to. Jon na Instagrame dávnejšie postol obrázok nejakého nástavca na zadný nárazník na projekte RS6 DTM. Jasné, myslíte si správne, ako základ prišlo Audi RS6, samozrejme ako kombi Avant. Úpravca pridal extrémne rozšírenie inšpirované seriálom pretekov DTM. Spojlery, obrovské kolesá, všetko je tam, kde má byť. A ak to ešte nikomu nedošlo, všetko je z karbónu. Veď hádam nie z ocele. Vlastne ešte jedna vec pribudla, tá, čo je pre Jona typická, strešný box tiež z karbónu.

Verzia DTM by si možno vystačila aj so sériovým dvojturbovým osemvalcom s objemom 4 litre. Ale asi to bolo málo. Tvrdí to aj vykuchaný výfuk Milltek. Takže pomocou túrb s plochami potiahnutými 18-karátovým zlatom sa podarilo z 412 kW (560 k) dostať až k „skoroveyronovskému“ výkonu 699 kW (950 k). Nie je to preklep. Naozaj len o 1 kW menej ako rovných sedemsto. To všetko na bežný benzín. Na pretekársky benzín vraj motor ponúka viac ako 736 kW (1000 k) a poháňa všetky štyri kolesá systémom quattro.

Len tak mimochodom, viete, že 699 kW (950 k) je toľko, koľko má skoro 16 základných Fábii (15,88)?

Jon RS6 DTM vytiahne na preteky výlet Gumball 3000 začínajúci 23. mája. Tradične dobré fotky spravil Oskar Bakke.

No a čo s našimi lyžiarmi? Na čom jazdia? Adam Žampa má podľa slovenského bulváru Volkswagen Transporter. Gumball 3000 na ňom pochopiteľne nepôjde.