Jazdili sme s novým BMW X3, aj v teréne (miernom)

BMW na Slovensku predstavilo novú generáciu SUV X3. Už na prvý pohľad je jasné, že dizajnom zapadá do súčasnej ponuky a každý si ho hneď identifikuje s automobilkou. Veď má naozaj obrovské predné ľadvinky. Sú jedny z najväčších použitých vôbec.

Nové BMW X3 je naozaj veľké, teda najmä vnútri. Bez problému odvezie štyroch ľudí, s trochou uskromnenia pri komforte zvládnu sto kilometrov aj piati. Ten v strede vzadu má trochu horšie sedenie, vzhľadom na tvar sedákov. Nad hlavou má však aj na tomto mieste priestoru dosť. A obstojný je aj kufor.

My sme na prvú jazdu dostali verziu Luxury Line, všetky ostatné boli s balíkom M. Mala menšie disky, čo pomáhalo komfortu a tiež aj menej trpeli pri prejazdoch terénnych nerovností. Áno, aj do terénu sme s novinkou šli.

Úvodné nastavenie sedadiel, volantu a vlastne všetkého, vrátane stanice rádia nasledoval štart za vedúcou X1. Cestný úsek prebiehal podľa predpokladov, X3 s menšími kolesami je celkom komfortná, najmä so zvoleným režimom Comfort, ale to asi nebude prekvapenie. Schádzame mimo cesty. Blato, poľné cesty, to vyzerá na zábavu.

Všetko ale treba riešiť s ohľadom na to, že auto je nové, nie je naše a stojí viac ako 70-tisíc eur. Stojí toľko, lebo má veľa príplatkov, vrátane kože, LED svetiel a panoramatickej strechy. A má najmä radový šesťvalec na naftu, osemstupňovú automatickú prevodovku a označenie xDrive30d. Táto kombinácia je výborná, radšej oželiete pár prvkov výbavy, aby ste mohli mať šesťvalec. Teda my by sme to tak riešili.

Šesťvalcový motor má výborný zvuk, na to, že to je naftový motor. Zrýchlenie na stovku za 5,8 sekundy je úplná bomba, veď toľko nemajú ani hothatche. Agregát má naviac omnoho kultivovanejší chod ako V6tky konkurencie. Vážne ešte uvažujete o štvorvalci? Kašlite naň! Nie je zlý, ale 30d je lepší.

Prechádzame mimo spevnenej cesty, na poľnú, stále ideme za X1 v poslušnom zástupe. Sme za bielym krpcom prví, čo ale nič neznamená. Možno keby ideme poslední, tak to je väčšia zábava. Ale ESP ide do obmedzeného režimu aj tak. Občasné hodenie zadkom je fakt zábava. Prechádzame terénne nerovnosti, užívame si to, že toto SUV má slušnú priechodnosť, ale najmä komfort.

Prichádzame k jazeru s nadšením z prejdeného blatistého terénu. Blato je až nad kľučkami. A potom to príde. Tento terén nebol vôbec ničím, zvládol ho aj Citroën Berlingo. Ale aj tak to bol šialenejší terén aký kedy reálne zákaznícke kusy zažijú. Parkovanie pred kaviarňou a v obchodných centrách dopadne určite výborne, takého terénu sa X3 naozaj nezľakne.

BMW X3 je naozaj príjemným autom s dobrým prehľadom o dianí. O kvalite spracovania a detailoch naozaj netreba ani hovoriť. Len nás prekvapilo, že okrem iDrive dokážete infotainment ovládať aj dotykom na displeji. Ak si X3 budete konfigurovať, určite minimálne zvážte trojlitrový naftový motor. Vlastne nie, berte ho rovno, ak nechcete benzín. A prihovárame sa aj za Luxury Line radšej ako M Sport, lebo M Sport bude mať každý na tom dvojlitrovom štvorvalci.