Japonské srdce zo Supry v BMW M5

Predstavte si, že máte doma exemplár BMW M5 radu E39 z roku 2001 s nejakými 160 tisícmi kilometrov. Čo vám skrsne v hlave ako prvé? No predsa dať ho do top stavu a použivať ho ako showcar. Veď má parádny osemvalec s objemom 4,9 litra a výkon 294 kW (400 k).

Ale to nebol prípad Eda Mui z mocných U, S and A. Ten si povedal, že motor pripravený známym M GmbH nestojí za veľa. A tiež asi postupoval v zmysle hesla, že Japonci to vedia lepšie. Zobral tak motor 2JZ-GTE domácej japonskej špecifikácie z Toyoty Supra a imlantoval ho pod prednú kapotu. Jasné, berieme, auto bude ľahšie na predok, ale naozaj?

Motor bol vyšperkovaný turbom Garrett GT35R, ventilmi HKS a samostatnou riadiacou jednotkou Hydra upravenou Justinom Nennim z Tuning Concepts. Výsledok úprav je 500 koní na zadných kolesách, nie na motore, to je rozdiel. Vyzerá, že výkon podľa tabuliek by tak mohol byť okolo 625 koní. Ak z toho chcete kilowatty, vynásobte si kone konštantou 0,736. Prevodovka BMW by asi kompatibilná nebola, tak sa miesto nej nasťahovala skriňa Getrag V160 zo štvrtej generácie Supry Twin-Turbo so šiestimi prevodovými stupňami. Podvozok na aute nesie názov KW V3 a o kontakt s vozovkou sa budú starať pneumatiky obuté na 19-palcových diskoch Varrstoen ES2.

Ed Mui za konverziu aktuálne na Bimmerforums pýta 22 tisíc dolárov. Ak by k tomu boli aj pôvodné diely, tak by to nebola zlá ponuka.