Jaguar E-Pace je síce malý, ale cool

Uvedenie nového modelu značky na trh sa väčšinou spája s nejakou honosnou udalosťou, poprípade momentom na ktorý by sa nemalo zabudnúť. Nový Jaguar E-Pace sa zapísal rovno do Guinnessovej knihy rekordov najdlhším skokom Barrel Roll v sériovo vyrábanom aute. Vo filmovom priemysle je to jeden z najobľúbenejších trikov, no zväčša sa robí na upravených autách. Odteraz bude filmárom na to stačiť aj malý, nový E-pace. Len možno Jaguar zabúda, ako ho vnímajú zákazníci. Na presné a zbrklé pokusy je predsa BMW, Jaguar by mal mať nadhľad.

Po nejakom čase, čo bojuje na trhu väčší brat F-pace, ktorý sa teší slušnej popularite a podarenému dizajnu, bolo na čase, aby prišla na rad aj skupina ľudí preferujúca o niečo menšie autá. Nebojíme sa súhlasiť s názorom automobilky, že nový model bude predávanejší oveľa viac. Uvidíme čo prinesie čas a ako sa zákazníkom zapáči ponuka.

V základnej verzií bude mať auto poháňanú zadnú nápravu v kombinácii s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícií by mal byť aj 9-stupňový automat a pohon všetkých kolies. Zaujímavejšia je však ponuka motorizácií. Začnime od tých slabších, naftových. Motory majú objem dva litre a výkon buď 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k) a štyri valce. Naftová ponuka si však tiež zaslúži, v segmente luxusnejších áut, aj niečo silnejšie. Jaguar pridal ešte jedno turbo a vrcholom tabuľky je teda motor s výkonom 176 kW (240 k). Benzínové majú rovnaký objem v dvoch výkonnostných hladinách, 185 kW (250 k) a 221 kW (300 k).

K prémiovému autu patria aj nejaké tie technológie naviac. Jaguar nenechal nič na náhodou a dal do E-pace to najlepšie, čo ich inžinieri vedia vytvoriť. Nájdete v ňom možnosť pripojiť 8 zariadení na 4G wi-fi sieť, 5 USB portov, 2 hi-fi systémy Meridian, 4 napájacie zásuvky a 2 displeje. Multimédia si pustíte na 10-palcovej obrazovke a a druhý veľký displej je pred vodičom. Klíma zostala samostatná s otočnými ovládačmi. E-pace je teda naozaj nabitý rôznymi detailmi, z ktorých by sme nemali zabudnúť funkciu sledovania premávky, ktorá by mala v križovatkách vidieť aj autá idúce z uhlov, ktoré si nemusíte všimnúť.Príjemná by mala byť aj cena, zatiaľ nie oficiálna, no v librách začína ponuka na 27 500.