Inovované Áčko je zelené! A AMG prečúra Audi RS3

Mercedes triedy A má úspech ako hatchback. Omnoho väčší ako keď bol ešte malým MPV. Od roku 2012 neubehlo tak dlho, ale aj tak si automobilka pripravila jemnú modernizáciu. A tiež upravila označovanie podľa nového systému.

Nové Áčko, teda vlastne obnovené Áčko, má nové nárazníky a prednú masku s diamantovým tvarom. Za príplatok bude svietiť na cestu Full LED prednými svetlami. To je výrazne pozitívna správa, lebo LEDky od Mercedesu sú úplne top. Skúsili sme to na Véčku a Éčku.

Vnútri infotainment zobrazuje na osempalcovom displeji a spolupracuje s CarPlay, či Android Auto. Niektoré detaily sa priblížili štvordverovému kupé CLA.

Ale konštruktéri najviac zapracovali na motoroch. Základom bude A160 s jedna-šestkou a 75 kW (102 k), plus 180 Nm. Najúspornejšia verzia bude mať už nové označenie A180d BlueEfficiency Edition. Výkon 80 kW (109 k) a krútiaci moment 260 Nm vystačí s 3,5 litrami nafty na sto kilometrov.

Najvýkonnejšiemu naftovému kusu, A220d pribudlo 5 kW (7 k), čiže má 130 kW (177 k). Rovnaká porcia pribudla aj benzínovému A250, ktoré má 160 kW (218 k). Práve A250 dostane aj úplne novú manuálnu prevodovku so šiestimi stupňami.

No a keďže Audi s RS3 prečúralo A45 AMG o pár koní (5 kW/7 k), tak Mercedes nachystal odvetu. Z dvojlitra dostal až nechutne vysoký výkon, 280 kW (381 k) prenášaný cez sedemstupňovú dvojspojku na všetky štyri kolesá. Stovku má za 4,2 sekundy, čiže čas nová verzia skresala o 0,4 sekundy.

V ponuke sa objaví aj balík AMG Dynamic Plus. Pozostáva zo samosvorného diferenciálu na prednej náprave a z magnetického nastavenia tlmičov AMG Ride Control. Vlastne aj prevodovka dostala update. Trojka a sedmička sú kratšie kvôli lepšej reakcii auta.

Ak sa vám Áčko páči, tak si prečítajte aj testy, aj keď verzie pred faceliftom:

Mercedes-Benz A180 CDI

Mercedes-Benz A180