Hyundai i40 prijal gény Genesisu

Aj sedan aj kombi strednej triedy s logom Hyundai mali už na mále. Teda jazdilo sa s nimi výborne, ale skôr narážame na ich vek. Veď aj Helenka Vondráčková potrebuje aktualizovať svoj vzhľad, tak predsa automobilky musia robiť podobné triky, aby zostali na svojich pozíciách.

Hyundai i40 vzadu získal iné rozloženie svetiel. To je však pri modernizáciách klišé. Rovnako ako nové tvary zliatinových diskov. Vpredu sa však prvkov zmenilo viac. Nový single-frame vpredu s ostrými rysmi a zmenený tvar svetiel sú presne tým, čo spôsobilo, že sedan aj kombi vyzerajú elegantnejšie. Čiastočne za to môžu aj nové LED hmlovky, pochádzajúce z Genesisu.

Do kufra sa bude dať dostať cez Smart Power Tailgate, čo je vlastne elektrické ovládanie veka batožinového priestoru. Interiér ponúkne nové hnedé kožené čalúnenie za príplatok. Pre nás je jedným z najväčších pokrokov nahradenie nápisov na tlačidlách na volante znakmi. Základný audiosystém sa bude ovládať cez 4,3-palcový dotykový displej a navigácia bude využívať 7-palcové dotykové LCD s novým stvárnením jednotlivých zobrazení a trojrozmernou mapou. Na displejoch sa bude zobrazovať aj stav vozidla, či informácie z asistenčných systémov.

Inováciami prešli aj motory. Emisnú normu Euro 6 splnia kompletne všetky naftové agregáty. Kým základ ostane rovnakých 85 kW (115 k), silnejšia pohonná jednotka získala 4 kW (7 k) viac. Po novom má teda 104 kW (143 k). Úplnou novinkou bude možnosť spojenia so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Dobrá práca Hyundai! Len kde máme naftový motor s výkonom aspoň 130 kW? Ideálne z 1,7 Bi-Turbo.