Facelift Renaultu Fluence je na Slovensku!

Pôvodný Renault Fluence bodoval priestorom, bodoval cenou a aj výbavou. Ale krásy sa mu dostalo len tak akurát. Akurát, aby oslovil nerozhodných zákazníkov. A teraz s tým automobilka niečo spravila. Práve Fluence po facelifte vyzerá s novou maskou lepšie ako kedykoľvek predtým.

Nový model sa začal predávať pár dní dozadu a zmena tváre nebola jednou novinkou. Okrem tradičného benzínového štvorvalca s objemom 1,6 litra a výkonom 81 kW (110 k) budú v ponuke tri naftové variácie.

Základ je známy tiež dlhšie, je to 1,5 dCi s 66 kW (90 k). Viac výkonu má z rovnakého objemu verzia 110. Tá má samozrejme výkon 81 kW (110 k). Tu je možná aj kombinácia s novou automatickou prevodovkou využívajúcou dve spojky – EDC.

Našou najobľúbenejšou pohonnou jednotkou však bude 1,6 dCi s 96 kW (130 k), ktorý sme skúsili v troch rôznych autách a zakaždým bol výborný.

Z ponuky farieb sú až štyri nové. Sú nimi biela Ivoire, modrá Marine fumé, čierna Étoile a hnedá Café. Renault použil aj najjednoduchšiu možnú zmenu vzhľadu. Vymenil tvary všetkých diskov a puklíc.

Po vzore Mégane sa na prístrojový panel dostal digitálny ukazovateľ rýchlosti. Jedinou jeho nevýhodou je, že digitálny je aj palivomer. V preklade, keď ubúda z nádrže, tak skokmi po osminách. Na stredovej konzole sa udomácnili nové audiosystémy. Trocha ako päsť na oko pôsobí základné rádio R-Plug&Radio. To je tvarovo zhodné s tým, ktoré sa montuje do Dacie Duster a Mercedesu Citan. Tu si radšej priplaťte za čokoľvek lepšie.

Auto sa bude pre slovenský trh vyrábať v Turecku. To ale nie je dôvod, aby záruka 5 rokov alebo 100 000 kilometrov neplatila. Jean, ideme po facelift!

Cenník Renaultu Fluence: