Extrémny Yeti zvýrazňuje off-roadové črty

Na zraze pri rakúskom Wöthersee Škoda ukáže okrem CitiJetu, Citigo so zrezanou strechou, ešte jeden koncept. Ten má o máličko väčšiu možnosť sériovej produkcie. Tým je Yeti Xtreme. Takže pôvodné auto nie je ťažké dedukovať.

Samotná automobilka ho označuje ako kompaktné SUV s rally ambíciami. Skôr ako Rally Corsica tam vidíme Dakar. Na prvý pohľad je jasný masívny bodykit s rozšíreniami a tvarmi pripomínajúcimi svaly. Rozšírené blatníky skrývajú sedemnásťpalcové disky s ozajstými off-roadovými pneumatikami. Ako bonus vyznie výškové nastavenie podovozku. Zozadu tvary superSUV dotvárajú šesťuholníkové koncovky výfuku. Zvonka je ešte možné zbadať brzdový systém z Octavie RS a predné svetlá s LEDkami.

Vnútri sa objavili štyri samostatné sedadlá Recaro. Tie majú svoje opodstatnenie aj vo svete mimo spevnených ciest, pretože aj tam je bočné vedenie tela dôležité. Každý z pasažierov sa musí pripútať štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Výplne dverí sú na koncepte z karbónu a v držiakoch nápojov sú termosky. Do kufra sa zmestilo rezervné koleso a panely, ktoré sa budú hodiť ak Yeti zapadne.

Pod prednou kapotou pracuje motor 1,8 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm. So šesťstupňovým DSG rozbehne drsne sa tváriace SUV na stovku za 9 sekúnd a pokračuje až k méte 192 km/h.