Scénic je málo a Espace veľa? Renault má aj niečo medzi tým. A predvádza nástupcu modelu Grand Scénic. Dizajnové črty sú presne tie, ktoré teraz robia Renault Renaultom. Veľké logo v maske a Pure LED Vision predné svetlá. Predpokladáme, že tie v základnej výbave nebudú.
V základnej výbave však budú 20-palcové disky pre všetky výbavy. Seriózne. Sociálku so sedemnástkami, či nebodaj šestnástkami naozaj nekúpite. Oproti Grand Scénicu, čo bol vlastne druhou generáciou väčšieho MPV sa tá tretia zväčšila o 75 mm na dĺžku, o 20 na šírku a o 15 na výšku. Celých 35 mm pridal rázvor. Pri tvaroch sa ani nezdá, že nová generácia je vyššia. Dynamické tvary vytvárajú dojem, že je práve tento nový Grand Scénic nižší.
Všetky vymoženosti ako 8,7-palcový vertikálny displej, HUD, či aj Pure LED Vision predné svetlá sú akosi samozrejmé, veď keby ich Renault nepoužije, tak by chýbali. Ale objem kufra celkom šokuje. Podľa VDA dosahuje v päťmiestnom usporiadaní až 718 litrov. V základnom usporiadaní. Stredné sedadlá sa dajú posunúť dopredu až za tie predné. Počkať, v päťmiestnom aute to nie je stredný rad, ale druhý. Nevadí, po posunutí dopredu sa zväčší na gigantických 866 litrov. A to Renault ešte zakomponoval v interiéri ďalších 63 litrov odkladacích priestorov na rôznych miestach.
Pohonné jednotky budú zhodné s tými v krátkom Scénicu. Takže sa dočkáme benzínových TCe 115 (85 kW/115 k) a TCe 130 (96 kW/130 k). Naftu bude reprezentovať dCi 110 (81 kW/110 k), dCi 130 (96 kW/130 k) a aj biturbo 1,6tka dCi 160 (118 kW/160 k). Motor 1,5 dCi 110 bude možné doplniť o Hybrid Assist, čiže obdobu hybridného pohonu znižujúcu spotrebu.
Tak Scénic, ako aj Grand Scénic by sa na trhu mohli objaviť už pred koncom tohto roka.
A čo je najzaujímavejšie na novom modeli? Má naozaj normálnu svetlú výšku. S 160 milimetrami sa dokonca môže hrať na ľahké SUV. Veď väčšina SUVčiek nemá omnoho viac.